יום האישה הבינ״ל: הספנות הופכת למקום טוב ושאפתני יותר

היום מציינים בעולם את יום האישה הבינלאומי ובענף הספנות, שם קיימת דומיננטיות יוצאת דופן של גברים, חל שיפור במעורבות של נשים בתעשיה, בשנת 2022. יש סיבה לאופטימיות


13:05 ,08.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

היום מציינים את יום האישה הבינלאומי ועל פי הסימנים עולה שהתחום הימי הופך למקום טוב יותר, שאפתני יותר עבור נשים לעבוד בו.

 

לפי הארגון הימי הבינלאומי (IMO), נשים מהוות 29% מכוח העבודה הימי בתתי-מגזרים שונים, אם כי עדיין רק 2% מהימאים הינם נשים.

 

קיים גם פער ניכר בשכר, כאשר על פי נתוני חברת הייעוץ ומשאבי האנוש Spinnaker עולה כי פער השכר בין גברים לנשים הוא כ-40%.

 

על פי הסקירה השנתית לשנת 2022 של קבוצת מחקר Diversity שפורסמה בדצמבר האחרון עולה שקיימת התקדמות בשילובן של נשים בעולם הספמנות. לפי המחקר, נשים מהוות 23.8% מראשי המחלקות - עלייה מ-12.3% בלבד בשנת 2021. עוד עולה כי בשנת 2022, 38.3% מאלו ברמת ראש הצוות היו נשים, לעומת 29% ב-2021.

 

תרזה פיקוק, מנכ"לית בספינקר, אמרה: "החדשות הטובות הן שישנם צעדים מעשיים שחברות יכולות לנקוט כדי לגשר על הפער ולתת לעובדות את ההכרה שמגיעה להן בדרך לתעשייה שוויונית יותר".

 

לדברי פיקוק, הרבה מזה מסתכם בתהליך הגיוס. שימוש בשפה ניטרלית, שאינה מוטה מגדרית בתיאורי התפקיד, קיום פאנל ראיונות מגוון שיחליט על גיוס עובדים בסופו של דבר ושיפור שקיפות השכר במודעות דרושים על ידי רצועות שכר פרסום יכולים לעזור.

 

"חשוב להפוך את הספנות לענף אטרקטיבי עבור נשים לאורך שלבי הקריירה שלהן, המציע גמישות והתפתחות מקצועית מתמשכת, למשל. בניית שדרה נשית חזקה בכל הרמות עוזרת לשמור על נשים במגזר, כמו גם מדגישה את ההזדמנויות לצמיחה בקריירה", אמרה פיקוק.