ועדת המשנה של ארגון IMO (בשמו המלא: International Maritime Organization) לתכנון ובניית אוניות, צפוי להציג בתחילת שנת 2024 לוועדת האם להגנת הסביבה הימית רשימה של צעדים לצמצום רחב עוד יותר של טביעת הרגל של ספינות באוקינוסים והרעש התת ימי שהם מייצרות.
IMO שבסיסה בלונדון, שיש לה סמכות לקבוע סטנדרטים אקוסטיים ימיים, התמקדה עד היום במתן המלצות לשיפור עיצוב גוף הספינה כדי לצמצם את נזקי הרעש.
אפשרויות אחרות למזער את הפגיעה בחיי בעלי החיים הימיים הן לחייב הפחתת מהירות לאוניות ולהתאים מסלולים כדי להפחית את ההפלגה באזורים רגישים לסביבה. למעשה, שוחרי איכות הסביבה קראו ליצור אזורים מוגנים ימיים נוספים כדי לקדם את מאמצי ההגנה על הסביבה הימית.
טיוטת ועדת משנה קודמת, שהועברה בינואר 2023, קבעה שהספנות המסחרית היא אחד ה״תורמים העיקריים״ לרעש המוקרן מתחת למים הפוגע במגוון רחב של מינים מימיים.
פגיעים במיוחד הם יונקים ימיים כמו לווייתנים המסתמכים על קול כדי לתקשר. רעש הוא גורם לחץ סביבתי עבור יצורים אלה.
ועדת המשנה של IMO, בדוחות קודמים, הציעה תיקונים למחקר בן 10 שנים שהציע פשרות עיצוביות שעל מתכנני ספינות לשקול בעת בחינת תוכניות להפחתת פרופיל הרעש של ספינה מסחרית.
אם מדינות החברות ב-IMO יגיעו בסופו של דבר לקונצנזוס לגבי כללי הפחתת רעש, הארגון יקבע תקנות שנועדו למזער את יצירת הרעש התת-ימי המזיק של ספינות. ולאחר מכן החברים מחויבים לחוקק חקיקה פדרלית מאפשרת ולאכוף אותה.