יארה: מספנת VARD נבחרה לבנות את אניית המכולות האוטונומית הראשונה בעולם

האנייה Yara Birkeland, תיבנה בעלות של 29.6 מיליון דולר ותימסר לחברת יארה בשנת 2020 לטובת שינוע סחורות ממפעל החברה לנמלי נורבגיה. על פי התכנון האנייה תפעל באופן אוטונומי לחלוטין החל משנת 2022


13:34 ,16.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת המספנות הנורבגית Vard נבחרה על ידי חברת YARA לבנות את אניית המכולות האלקטרונית והאוטונומית הראשונה בעולם - האנייה Yara Birkeland. מהחברות נמסר כי גוף האנייה ייבנה במספנות Vard Braila ברומניה וכי השלמת הבנייה תיעשה במספנות Vard בנמל ברוויק בנורבגיה. 

 

האנייה, שעליה הכריזו חברות יארה וחברת קונגסברג (Kongsberg) בשנה שעברה, תשמש להובלת דשנים בין מפעל חברת יארה לשני נמלים בנורבגיה: ברוויק ולארוויק, זאת כחלופה לשינוע שמתבצע כיום על ידי משאיות ואשר הוכרז על ידי החברה כלא יעיל ומזהם. 

 

על פי הודעת החברה, העיסקה לבניית האנייה האוטונומית שווה 29.6 מיליון דולר ועל פי לוח הזמנים האנייה תימסר לבעליה באמצע שנת 2020. על פי התכניות, האנייה תפעל תחילה כשהיא מאוישת בצוותי אנוש ובשנת 2022 הכוונה היא לתפעל אותה באופן אוטונומי לחלוטין. 

 

מנכ״ל ונשיא יארה, סוון הולסטשר, ציין כי ״מעולם לא נבנתה אנייה אוטונומית כמו Yara Birkeland ואנחנו משתפים פעולה עם חברה בעלת ראש יזמי ומומחיות בחדשנות. מספנות ווארד משלבת ניסיון בבניית אניות מותאמות-לקוח עם חדשנות מובילה, והיא תספק לנו אנייה שתשנה את כללי המשחק ותסייע לנו להפחית את גזי הפליטה״.