שוק החכירות הלוהט הוליד עסקת שכירות משנה יוצאת דופן בין שתי חברות ספנות – החברות בבריתות שונות - יאנג מינג ומארסק.
מארסק אמורה להשתלט על הצ׳רטר של אניית Express Berlin, אניית מכולה בנפח של 10,114 TEU, מיאנג מינג לתקופה של 12-14 חודשים, ותשלם לחברה הטייוואנית 126,000 דולר בממוצע ביום.
האנייה שנבנתה ב-2011 הוחכרה על ידי הבעלים Danaos לתקופה של ארבע שנים וחמישה חודשים ליאנג מינג בדצמבר 2017, בתעריף יומי של 27,750 דולר, על פי נתוני Shipsvalue.com - כך חברת יאנג מינג עומדת להרוויח כ-41 מיליון דולר על עסקת שכירת המשנה.
יחד עם זאת, למרות שהיא מרוויחה זינוק עצום בתעריף מאז קיבלה לידיה את הצ׳רטר, יאנג מינג ושותפותיה לברית THE Alliance מוותרות למעשה על נתח שוק ליריבותיהם מברית 2M.
בינתיים, שותפתה של מארסק לברית 2M, חברת MSC, ממשיכה את מסע הרכישות האגרסיבי של טונאז׳ מכולות יד שנייה, כשהברוקר S&P אישר שארבע ספינות נוספות של 956-2,450 TEU נרכשו בשבועות האחרונים, מה שהביא את מספר האניות שנרכש בידי החברה מאז אוגוסט 2020 ל-120.
יתרה מכך, MSC עדיין מחפשת כל אניית צ׳רטר זמינה, לאחר שזה עתה קיבלה על עצמה את חכירתה של Northern Jupiter , אניית מכולה בנפח של 8,814 TEU למשך חמישה עד שישה חודשים במחיר של 180,000 דולר ליום.
חברת MSC כעת במרחק של 50,000 TEU מגזילת התואר ממארסק כ״חברת הספנות הגדולה בעולם״. לחברה פנקס הזמנות עם אניות בנפח כולל של כ-1 מיליון TEU בהשוואה ל-250,000 TEU של הזמנות לבנייה חדשה של מארסק.