חיל הים של הודו לכד 35 פיראטים סומלים באזור הים האדום

עיקר תשומת הלב מופנה אל החות׳ים, מה שמאפשר לפיראטים הסומליים חופש פעולה בים האדום. התוצאה: תנועת סחר פוחתת והולכת ועלייה בדמי הביטוח והאבטחה


14:06 ,24.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

הצי ההודי לכד 35 פיראטים סומליים ביום שבת והעביר לטיפולה של המשטרה במומבאי. לכידת הפיראטים מסכמת 100 ימים של פעולות אקטיביות כנגד פיראטיות מזרחית לים האדום, לאחר שהפיראטיות צצה מחדש לראשונה מזה כעשור.

 

נציין כי הצי של הודו מהווה את הכוח הלאומי הגדול ביותר במפרץ עדן ובצפון הים הערבי. לוחמי הצי ההודי לכדו את הפיראטים לאחר השתלטות על האניה Ruen בשבוע שעבר, שלושה חודשים לאחר שנחטפה מול חופי סומליה.

 

נציין כי הפיראטים חזרו לאחרונה לפעול כשהם מנצלים את תשומת הלב של כוחות המערב המופנית להגנה על הספנות מפני התקפות בים האדום על ידי חמושים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן. הפיראטים ביצעו יותר מ-20 נסיונות חטיפה מאז נובמבר וכתוצאה מכך עלויות הביטוח והאבטחה עלו ובכך הוסיפו למשבר בשרשרת האספקה הימית הגלובלית.

 

ההתקפות של החות'ים, הטוענים לסולידריות עם הפלסטינים בעזה במסגרת מלחמתה של ישראל נגד חמאס, והעלייה בפעולות הפיראטיות, התנועה המסחרית באזור פחתה בחצי מאז נובמבר, כאשר ספינות עושות את הנתיב הארוך יותר סביב דרום אפריקה, ציין דובר חיל הים של הודו.

 

נציין שהפיראטים, אשר נתפסו על ידי יחידות הקומנדו של הודו, עומדים בפני מאסר עולם והם הראשונים שיועמדו לדין במסגרת החוק נגד פיראטיות של הודו משנת 2022, המאפשר לצי לתפוס ולעצור פיראטים בים הפתוח.

 

הסומלים השתמשו באניה Ruen כ"ספינת האם" שלהם כדי לשגר התקפות על כלי שיט אחרים, אמר אדמירל ר. הארי קומאר, מחיל הים ההודי, במסיבת עיתונאים לציון היום ה-100 למבצעים הימיים כנגד הפיראטיות. עוד נמסר כי יחידות הקומנדו של הודו חילצו את כל 17 אנשי הצוות.

 

האדמירל ציין כי הודו הגיבה ל-18 תקריות של הפיראטים בכך שפרסה 21 אניות מלחמה ו-5,000 אנשי לוחמים ימיים, והיא נוכחות חסרת תקדים. "המשימה היא להבטיח שיש בטיחות, ביטחון ויציבות" באזור, אמר קומאר.