חיל הים האמריקאי מפתח אנייה בלתי מאויישת

חיל הים האמריקאי דורש שהאנייה תהיה מסוגלת לפעול לטווחים ארוכים. בנוסף, עליה צריכה להיות מודולרית ועם האפשרות לשאת מטען ייעודי כבד שיסייע לתמוך באניות המאוישות של החיל


11:32 ,01.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי פרסומים זרים, חיל הים האמריקאי הוציא לאחרונה קריאה לחברות להציג הצעות לאנייה בלתי מאוישת גדולה – LUSV (Large Unmanned Surface Vehicle). על פי הפרסומים, חיל הים האמריקאי מתכנן להפעיל 10 אניות כאלה תוך חמש שנים. ה-LUSV תפעל בתור אניית סיור עבור השייטות המאוישות של החיל. בנוסף לכך, חיל הים יפעיל אניות אלה עבור משימות שגרתיות או משימות מסוכנות מדי עבור צוותים מאוישים.

 

טכנולוגית ה-LUSV תהיה מבוססת על ניסיונו של חיל הים האמריקאי עם אניית ה-Sea Hunter  אנייה בלתי מאוישת שהצליחה לשוט מצפון אמריקה ועד הוואי באופן בלתי מאויש.

 

חיל הים האמריקאי דורש שהאנייה תהיה מסוגלת לפעול לטווחים ארוכים. בנוסף, עליה צריכה להיות מודולרית ועם האפשרות לשאת מטען ייעודי כבד שיסייע לתמוך באניות  המאוישות של החיל. ה-LUSV צריכה להיות מסוגלת לפעול בצורה אוטונומית וחצי אוטונומית.

 

המכון הימי של חיל הים האמריקאי ביקש 400 מיליון דולר לתקציב שנת 2020 כדי לפתח שת אניות LUSV לצרכי מחקר ופיתוח. על פי הדיווחים חיל הים מתכנן להרכיב שתי אניות כל שנה במשך חמש שנים. נציין כי אניות אלו פועלות בתור מכפילי כוח המאפשרים לשייטות לסרוק, לתקוף ולהגן ללא סיכון חיי אדם.