חודש לפני החג הלאומי של סין: חברות הספנות מבטלות סבבים

חברת MSC הודיעה כי ״בהתאם לביקוש נמוך יותר״, היא שוב תשהה את לולאת הסבב העצמאי בין אסיה וצפון אירופה – Swan Loop, הפעם לשישה שבועות רצופים


13:27 ,31.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קצת יותר מחודש לפני החופשה הלאומית בסין שאורכת שבוע ונקראית Golden Week – שלאחריה מתחילה באופן מסורתי תקופה של שפל במסחר הימי – חברות הספנות מתגברים את ביטולי סבבי ההפלגה אל עבר אסיה וסין. 

 

לדוגמה, חברת MSC הודיעה כי ״בהתאם לביקוש נמוך יותר״, היא שוב תשהה את לולאת הסבב העצמאי בין אסיה וצפון אירופה – Swan Loop, הפעם לשישה שבועות רצופים, משבוע 37 עד שבוע 42, באמצע אוקטובר.

 

החברה הודיעה כי היא תבטל בנוסף שלוש הפלגות עוקבות של שירות אסיה – הים התיכון – Dragon Service – עבור שבועות 39, 40 ו-41. נזכיר כי רק בשבוע שעבר הודיעה MSC על שינויים ברוטציה בלוח הזמנים של לולאת הברבור (Swan) שכלל פקידה נוספת לנמל פליקסטאו בצפון אירופה, אך גם כלל הסרה של כמה נמלים באסיה מהרוטציה.

 

נזכיר כי לולאת Swan הושקה מחדש ביוני כשירות עצמאי של MSC מחוץ לשותפות 2M שכללה עד לאחרונה גם את מארסק. חברת MSC נאבקת על מנת להצדיק את הקיבולת הנוספת והורידה את גודל האניות בשימוש בלולאה מכ-15,000 TEU למקסימום 6,700 TEU. 

 

חברת הייעוץ אלפאליינר ציינה כי ״ביקוש חלש למטען ביולי ואוגוסט אילץ את MSC לפרוס אניות  קטנות יותר ולדלג על הפלגות. על פי אלפאליינר, שלושת ההפלגות האחרונות של החודש, עם האנייה MSC Deila בנפח של 14,036 TEU, בוטלו כולן והאנייה הועברה לשימוש בלולאת המזרח הרחוק ״ניו פלקון״.