חברת MSC תפעיל שירות RORO סדיר בין אירופה ומערב אפריקה

החל מה-19 בפברואר תפעיל MSC שירות דו שבועי עם שתי אניות ייעודיות בעלות נפח קיבולת של 6,700 מכוניות. חברת MSC: מלבד מטעני roro השירות ייתן מענה למגוון מטענים חריגים ולשינוע ציוד לפרויקטים


13:13 ,24.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, חברת MSC, הודיעה על כוונתה להיכנס לפעילות סדירה במגזר Roll On Roll Off הידוע יותר בשמו המקוצר RORO.

 

חברת הספנות, אשר משרדיה הראשיים נמצאים בג׳נבה, שוויץ, תפעיל שירות דו-שבועי בין צפון אירופה למערב אפריקה החל מה-19 בפברואר כאשר סבב הפקידה של שירות ה-RORO החדש יהיה כדלקמן:

 

Le Havre – Antwerp – Dakar – Conakry – Abidjan - Le Havre

 

במסגרת השירות יועסקו בקו החדש שתי אניות ייעודיות להובלת מכוניות ומשאיות מדגם PCTC (Pure Car and Truck Carrier) האניות MSC Immacolata ו-MSC Cristiana. האניות הייעודיות נבנו על ידי מספנות STX בדאליאן ונמסרו לחברה בשנים 2011 ו-2012 בהתאמה. כל אחת מהאניות הינה בעלת קיבולת של 6,700 מכוניות, והן בבעלות חברת הספנות היוונית Nikki Shipping.

 

מחברת MSC נמסר כי ״בנוסף למטענים מתגלגלים או מטענים המובלים על גבי גלגלים, לשירות החדש תהיה את הגמישות לתת מענה למגוון של מטענים חריגים בגודלם, במשקלם או לשינוע ציוד קריטי עבור פרויקטים ספציפיים״.

 

השירות החדש של חברת MSC יעמיד אותה בתחרות ישירה עם חברת גרימלדי, אשר מתמחה בשירותי הובלת RORO ומפעילה ארבעה שירותים שונים בין אירופה ומערב אפריקה בהם Central Express, North Express, South Express וכן שירות Eurocargo Express אשר מציעים פקידות ישירות ב-20 נמלים במערב אפריקה.

 

נציין כי חברת גרימלדי מפעילה בקו הסחר המדובר 22 אניות רב תכליתיות כאשר כל אחת מהן מכילה נתיבים באורך כ-2,500 מטר עבור מטען מתגלגל, עד 2,500 מכוניות ו-850 מכולות לאחסון על הסיפון תוך התחשבות במזג האוויר.