חברת Hyundai תצטרף לברית 2M

חברת הספנות הקוריאנית תצטרף לברית במסגרת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי ולא תיחשב כחברה מלאה בברית. במסגרת הסכם זה קיבולת עודפת תוחלף או תחולק בין חברות הברית. הסכם זה דרוש אישור רגולטורי ויהיה בתוקף החל מחודש אפריל 2017


11:35 ,12.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הקוריאנית HMM (Hyundai Merchant Marine) הודיעה אתמול (ראשון) כי היא הגיעה להסכם עם ברית 2M על יצירת יחסי שיתוף פעולה אשר קרובים מאוד להיותה חברה בברית אך לא הופכים אותה לחברה בברית 2M.

 

החברה הודיעה כי ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי הינו לתקופה של שלוש שנים ובמהותו הינו "הסכם רכישה וחילופי סלוטים". במסגרת הסכם זה קיבולת עודפת תוחלף או תחולק בין חברות הברית. הסכם זה דרוש אישור רגולטורי ויהיה בתוקף החל מחודש אפריל 2017.

 

נציין כי הצטרפותה של חברת הספנות אשר נמצאת בצרות כספיות לברית כלשהי היה אחד התנאים של בעלי החוב של החברה להעניק לה פריסה מחדש של החוב, וחברת הספנות ציינה כי העסקה שעשתה עם ברית 2M עונה על התנאים שהציבו בעלי החוב.

 

אחד מבעלי החוב העיקריים – הבנק לפיתוח של קוריאה אשר נתמך על ידי הממשלה - הודיע כי הוא טרם הגיע להחלטה בנוגע להסכם שערכה HMM עם ברית 2M אך הוא מביט על עסקה זו "באור חיובי".

 

נציין כי חברת הספנות HMM כבר ניהלה בעבר שיחות להצטרפותה לברית 2M המורכבת משתי חברות הספנות הגדולות בעולם – מארסק ליין וחברת MSC אולם רק כעת הושגה הסכמה רשמית להצטרפות.

 

חברת מארסק הודיעה אתמול (ראשון) כי ברית 2M תצרף אליה מספר אניות חכורות המופעלות כרגע על ידי חברת HMM אך לא הרחיבה בפרטים. החברה ציינה בהודעתה כי "עבור מארסק ליין מדובר בשיתוף פעולה אשר יספק הזדמנויות חדשות בעיקר בסחר הטרנס-פסיפי בו לברית 2M תהיה גישה למוצרים חזקים של חברת HMM".