חברת HMM קיבלה שתי אניות מכולה בנפח 11,000 TEU

האניות האחיות, אשר נבנו במספנות האנג׳ין בפיליפינים, מצויידות במערכות לניקוי גזי פליטה להפחתת פליטת הגופרית. שווי השוק של כל אנייה מוערך היום בכ-73 מיליון דולר


12:00 ,09.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מספנות האנג׳ין בעיר סוביק (Hanjin Subic) שבפיליפינים מסרה שתי אניות מכולה חדשות לחברת הספנות הדרום קוריאנית HMM Hyundai Merchant Marine

 

שתי האניות האחיות הינן בנפח של 11,000 TEU והן זכו לשמות HMM Blessing ו-HMM Promise כאשר נמסרו לידי החברה בשבוע האחרון של חודש יוני. 

 

ההזמנות המקוריות הועברו למספנות על ידי חברת ספנות יוונית בשנת 2014 אולם כחלק מעסקת מכירה חוזרת שנעשתה בשנת 2017 הן הועברו לרשותה של חברת HMM

 

האניות החדשות, במשקל כולל של 126,400 dwt הינן באורך של 317.33 מטר ורוחב של 48.2 מטר. בנוסף, לכל אחת מהן יש כיום שווי שוק מוערך של כ-72.6 מיליון דולר.

 

מספנות האנג׳ין מציינות כי האניות החדשות מצוידות במערכות Scrubber על מנת להפחית את פליטת הגופרית. בנוסף, אניות אלו צוידו גם בגשרי מלקחיים חיצוניים כדי להגדיל את הקיבולת הסטנדרטית שלהם ולהכיל יותר מכולות של 40 רגל על הסיפון.

 

מחברת הספנות הקוריאנית נמסר כי בנוסף לאניות החדשות המצוידות במערכות Scrubber בכוונתה להתקין מערכות לניקוי גזי פליטה מאוניות נוספות שנמצאות בבעלותה. החברה אף חתמה על הסכם הבנות עם חברת HHI להתקנת מערכות אלו על אניותיה אך לא מסרה פרטים נוספים כגון מחיר או כמות האניות שתעבורנה שדרוג זה. 

 

נציין כי מערכות אלו מותקנות על האניות לרגל כניסתו לתוקף של חוק IMO בשנת 2020 אשר מגביל את פליטת הפחמן החמצני ל-0.5% בלבד.