חברת HMM: הפסד נקי של 215 מיליון ברבעון השני

חברת הספנות מדרום קוריאה הגדילה את כמות המכולות ששינעה ב-17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והגיעה ל-1.15 מיליון TEU. רשמה ירידה של 8% בהכנסות החציון לעומת התקופה המקבילה אשתקד


12:02 ,15.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות Hyundai Merchant Marine מדרום קוריאה דיווחה על הפסד של 215 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, עובדה שמשמעותה היא כי במהלך החציון הראשון של השנה החברה רשמה הפסד של 371 מיליון דולר. 

 

חברת הספנות, שעברה שינוי ארגוני לאחרונה, הגדילה את כמות המכולות ששינעה ב-17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והגיעה ל-1.15 מיליון TEU, זאת הודות למאמצי ההתרחבות והמכירות של החברה, אשר כללו, בין היתר, השקת שירות עצמאי של החברה בין אסיה וצפון אירופה והרחבת שירותי החברה בנתיבי הסחר בין אסיה ודרום אמריקה. 

 

החברה גם שיפרה את נתוני התפוסה שלה לאורך קווי השירות שלה כך שעמדו על 79% תפוסה לעומת 75% בתקופה המקבילה אשתקד. אך תעריפי הובלה נמוכים הובילו לירידה של 8% בהכנסות החציון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועמדו על 2.1 מיליארד דולר. 

 

כמו חברות ספנות נוספות רבות, חברת הספנות מדרום קוריאה נפגעה מעליית מחירי הדלק וככל הנראה לא השיתה ״דמי דלק״ מספקים על מנת להקטין את השפעת הזינוק במחירי הדלק שרשם עלייה של 27%. 

 

החברה ציינה כי בכוונתה להתמודד עם ההפסדים באמצעות העלאה של תעריפי ההובלה בזמן עונת שיא הביקושים שמתרחשת ברבעון השלישי באופן מסורתי, וכי בכוונתה לחשוב מחדש על נתיבי הסחר שהיא מציעה ועל הורדת עלויות הדלק באמצעות שיוט במהירות נמוכה יותר, דבר שגורם לדלק להישרף באיטיות גדולה יותר. 

 

החברה ציינה כי בכוונתה להמשיך במאמציה להבטיח תנועת מטענים נוספת וזאת לפני שהחברה מקבלת אניות מכולה חדשות וידידותיות לסביבה. נציין כי החברה הזמינה 12 אניות מכולה בנפח 23,000 TEU במספנות בדרום קוריאה וכן 8 אניות מכולה בנפח של 14,000 TEU אשר מיועדות למסירה החל משנת 2020 – כל האניות הללו תהיינה מצויידות במערכות פילטרים (Scrubber) לטובת צריכת דלק כבד שעלותו נמוכה יותר. 

 

חברת הספנות הוסיפה וציינה כי היא ״תעשה כמיטב יכולתה כדי להשיג את התחרותיות כאחת החברות המובילות בעולם על ידי שיפור מבנה העלויות והפחתת עלויות התפעול באמצעות הרחבת הצי ואבטחת נכסי מסוף״. החברה אף מודעת למצבו העדין של הסחר הגלובלי בשל מלחמת הסחר המתפתחת בין ארה״ב וסין, וציינה בהערת אזרה כי ״היקף המטען עלול להשתנות כתוצאה משינויים במצב הבינלאומי״.