חברת Drewry: הצרות של האנג'ין יוצרות חור ב-The Alliance

סוכנות הייעוץ הימי טוענת כי היעדרותה של האנג'ין מ"הברית" תביא לכך שברית זו תהיה קטנה בהרבה מבין שלושת הבריתות שיחלו לפעול מחודש אפריל הבא


09:57 ,27.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עוד לפני שחברת Hanjin הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, תעשיית הספנות הכינה את עצמה לשינויים גדולים לקראת הקמתן של בריתות הספנות הגדולות אשר מאפריל בשנה הבאה צפויות לצמצם את מספרן מארבע לשלוש. עם זאת, חיסולה הקרב של חברת האנג'ין מעיבים על תמונות הבריתות החדשה בשל הסכמי חברות חדשים ואישור רגולטורים יוצרים ערפל סביב עתיד הבריתות. 

 

חברת האנג'ין היתה אחת משש חברות ספנות יחד עם האפאג לויד, K Line, Mitsui O.S.K. קווים, ניפון Yusen Kaisha ויאנג מינג שהודיעו בחודש מאי השנה כי יצרו את "הברית" על מנת לשרת קווי סחר בין המזרח למערב החל מן הרבעון השני של 2017.

 

על פי Drewry, חברת האנג'ין היתה חברת הספנות השנייה בגודלה בברית עם נפח קיבולת כולל של 460 אלף TEU בנתיבים אלה לפני שהיא ירדה מהמגרש בחודש אוגוסט האחרון. 

 

לטענת Drewry חברת האנג'ין הוחלפה למעשה עם המיזוג האחרון בין חברת האפאג לויד לחברת USAC אשר הוסיף לברית נפח קיבולת של 315 אלף TEU אשר מכסה במידת מה את הפער אך לא את כולו. 

 

מחברת Drewry נמסר עוד כי "למרות שלא ניתן לבצע תחזיות נתח שוק מדויקות לחלוטין בשלב זה, אנחנו יכולים לומר בבטחה כי The Alliance תהיה קטנה בהרבה משתי יריבותיה. פוטנציאל הצמיחה שלה באמצעות ספינות שנמצאות כרגע מחוץ ל"ברית" או עם ספינות חדשות גם הוא קטן בהרבה מאשר בשתי קבוצות האחרות".