חברות הספנות הגדולות צומחות, נפח ההובלה של הקטנות בירידה

על פי אנאליסטים של Drewry, חברות הספנות המובילות מגדילות את נתח השוק שלהן, בעוד שהקטנות רשמו ירידה בנפח ההובלה ברבעון השלישי של השנה


00:00 ,28.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות הגדולות צומחות בקצב מהיר יותר ומגדילות את נתח השוק שלהן מהר יותר מאשר חברות הספנות הקטנות. כך עולה מניתוח של תוצאות הרבעון השלישי של 2013.

לדברי אנאליסטים ימיים של Drewry, מארסק ליין רשמה ברבעון עלייה של 9.5% בהובלת מטען ימי בהשוואה לרבעון השלישי של 2012, יותר מכפול ממוצע הגדילה הגלובלי, שעמד על 4.2%.

CMA CGM רשמה את הגידול הגדול ביותר ברבעון, עם 11% בהשוואה לרבעון השלישי של 2012; האפאג לויד רשמה ברבעון גידול של 8.7%, קוסקו עלתה ב-.7.8% והאנג'ין שיפינג רשמה גידול של 5.8% ברבעון.

חברות הספנות MOL ו-NYK, המובילות רק בקווי הסחר אסיה-אירופה ואסיה-צפון אמריקה, רשמו גידול של 2.3% ו-1.2%, בהתאמה, בנפח הובלת המטען.

מנגד נמצאות K Line, שנפח ההובלה שלה ברבעון ירד ב-6.3%, APL, שרשמה ירידה של 5.4% ו-OOCL, שרשמה ירידה של 0.9% ברבעון.


האנאליסטים של Drewry ציינו שקשה לאפיין את המגמות בצמיחה או בירידה שרשמו החברות השונות, אולם נראו שהחברות הגדולות מנסות להגדיל את נתח השוק שלהן, במקום לשמר את מקומן.