חברות ה-DCSA: מתחייבות ליישום מלא של שטר מטען אלקטרוני עד 2030

תשע חברות ספנות מובילות מתחייבות להמיר 50% משטרי המטען המקוריים לדיגיטליים בתוך חמש שנים ו-100% עד 2030 על מנת להאיץ את הדיגיטליזציה של סחר המכולות. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: אנחנו חלק ממאמץ כלל-תעשייתי לסטנדרטיזציה ולהשגת 100% eBL


12:11 ,16.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון  - Digital Container Shipping AssociationDCSA מודיע כי תשע חברות ספנות החברות בארגון מתחייבות ל-100% אימוץ של שטר מטען אלקטרוני (eBL) המבוסס על תקני DCSA עד שנת 2030. המעבר משטרי מטען פיזיים מנייר יכול לחסוך 6.5 מיליארד דולר בעלויות ישירות לבעלי העניין, לאפשר צמיחה שנתית של 30-40 מיליארד דולר בסחר גלובלי, לשנות את חוויית הלקוח ולשפר קיימות.

 

שטר המטען הוא אחד ממסמכי הסחר החשובים ביותר בשילוח מכולות. הוא מתפקד כמסמך בעלות, קבלה עבור סחורות שנשלחו וכתיעוד של תנאים והתניות מוסכמים. חברות הובלה ימיות מנפיקות כ-45 מיליון שטרי מטען בשנה. בשנת 2021, רק 1.2% מהם היו אלקטרוניים. תהליכים ידניים מבוססי נייר הם יקרים, גוזלים זמן רב ואינם בני קיימא מבחינה סביבתית עבור בעלי עניין לאורך שרשראות אספקה מורכבות. תהליכים מבוססי נייר גורמים לכשלים כאשר לא ניתן לשחרר מטענים כאשר שטרי מטען מקוריים או מסמכי בעלות מאחרים להגיע או שלא ניתן להנפיקם ידנית בזמן. לעומת זאת, תהליכים דיגיטליים מאפשרים זרימת נתונים באופן מיידי ומאובטח, ובכך מפחיתים עיכובים כמו גם פסולת.

 

המעבר לחילופי מסמכים באמצעות eBL יאיץ את הדיגיטליזציה לטובת לקוחות, בנקים, רשויות מכס וממשל, ספקי שירותי שילוח ימי וכל בעלי העניין בשרשרת האספקה.

 

תומאס באגה, מנכ״ל DCSA ציין: ״הדיגיטציה של הסחר הבינלאומי טומנת בחובה פוטנציאל עצום לכלכלה העולמית על ידי הפחתת החיכוך, ומכיוון שהסחר יביא שגשוג וה-eBL יקדם את הסחר, הדבר יסייע להוציא מיליונים ממעגל העוני. זה מבשר את תחילתו של עידן חדש בשילוח מכולות ימי, עם מעבר של התעשייה לאוטומציה מדורגת ולסחר ללא נייר באופן מלא. לדיגיטליזציה של מסמכים יש את הכוח לשנות את הסחר הבינלאומי והיא דורשת שיתוף פעולה מכל בעלי העניין. אני מברך על המנהיגות של חברי הארגון, שהתאחדו על מנת להשיג את אבן הדרך החשובה הזו״.

 

סורן טופט, מנכ״ל MSC: ״אני שמח שהמובילים הימיים עושים את הצעד הגדול הזה לקראת סחר ללא נייר. התעשייה שלנו צריכה להאיץ את הדיגיטליזציה כדי לעזור להפוך את המשלוח ליעיל יותר, מאובטח יותר ולחוויה טובה יותר עבור הלקוחות שלנו. בנוסף ליתרונות אלה, מעבר ל-100% eBL יתרום ליעדי האקלים שלנו, בעודנו מתקדמים לעבר היעד של אפס פליטות ב-2050״.

 

וינסנט קלרק, מנכ״ל Maersk: ״זהו צעד חשוב במסע לקראת יצירת סטנדרט דיגיטלי של אחד הרכיבים היקרים והבעייתיים ביותר בתעשיית הספנות. שטר מטען דיגיטלי לחלוטין מאפשר חוויית לקוח חלקה יותר לאורך שרשרת האספקה, והוא בתורו יעזור לדמוקרטיזציה של הסחר ולהפחתת הזמן והעלויות עבור כל הצדדים המעורבים. הצורך בדיגיטליזציה בלוגיסטיקה הוא דחוף, ועל התעשייה להאיץ את התהליך״.

 

אוליבייה ניבואה, סגן נשיא בכיר, CMA CGM: ״היעד של 100% eBL הוא אבן דרך חשובה עבור תעשיית הספנות, וסולל את הדרך לדיגיטליזציה של כל שרשרת הערך. הדבר יסייע להפחית את זמני ההובלה ועלויותיה, לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולהשיג יעדי אחריות תאגידית. כחברה המחויבת לשרשרת אספקה אמינה, שקופה ובת קיימא, CMA CGM תמלא תפקיד פעיל ביוזמה זו״.

 

רולף הבן יאנסן, מנכ״ל Hapag-Lloyd: ״אנו מציעים ללקוחותינו שטרי מטען אלקטרוניים מאז השנה שעברה על מנת לפשט ולייעל את הטיפול במסמכים עבור כל בעלי העניין וכדי להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו. המשוב מהלקוחות שלנו היה חיובי מאוד. היעד של 100% eBL עד 2030 הוא חלק חשוב בדיגיטליזציה של שרשראות אספקה גלובליות וידרוש מאמץ משותף מהתעשייה כדי להפוך אותו למציאות״.

 

ג׳רמי ניקסון, מנכ״ל ONE: ״ככל שהדיגיטליזציה צוברת תאוצה מהר יותר, חשוב שהתעשייה הימית תמשיך להתפתח ולהסתגל על ידי אימוץ סטנדרטים גלובליים חדשים ויעילות עסקאות. האצה משמעותית בשימוש ב-eBL תסלול את הדרך ליכולת פעולה הדדית גדולה עוד יותר בשרשראות אספקה גלובליות. אנו ב-ONE שמחים לקחת חלק מרכזי בכך ולספק חוויית שירות לקוחות כוללת טובה יותר״.

 

אריק הסייה, נשיא, Evergreen Marine: ״Evergreen מחויבת ליתרונות שמציעה מערכת eBL אוניברסלית - יעילות, חדשנות, אמינות, קיימות. כל צד ימלא תפקיד קריטי על מנת לאפשר את המעבר לתיעוד סחר דיגיטלי, ו-Evergreen גאה למלא את חלקה כדי לסייע בהשגת היעד. אנו שמחים מאוד לראות את חברי DCSA תומכים ביוזמה זו שתביא תועלת אדירה לא רק לתעשיית ההובלה הימית, אלא לכל שרשרת האספקה ולכל מי שמסתמך על סחר בינלאומי״.

 

צ׳נג-מאונט צ׳נג, יו״ר ומנכ״ל, Yang Ming: ״דיגיטליזציה של שטרי מטען היא מגמה בלתי נמנעת שללא ספק תביא תועלת לשרשרת האספקה. עם זאת, השינוי דורש תמיכה מכל בעלי העניין והמובילים הימיים. חברת Yang Ming מכירה במאמצי איגוד DCSA להאצת הדיגיטליזציה הימית, וגאה להיות חלק מיעד 100% eBL״.

 

קים, קיונג ביי, נשיא ומנכ״ל, HMM: ״אני שמח להצטרף למאמץ המשותף בדרך לדיגיטליזציה של תעשיית הספנות. אימוץ שטרי מטען אלקטרוניים יהווה אבן דרך משמעותית בשיפור היעילות, הפחתת העלויות ושיפור  האבטחה בשירות ההובלה. HMM תמשיך לחבור לכל בעלי העניין בתעשייה כדי לקדם את תהליך הדיגיטליזציה״.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: ״כחברה מקדמת חדשנות היינו גאים מאוד להיות חלוצים בהצגת שטרי מטען אלקטרוניים כבר בשנת 2017, על פלטפורמת WAVE שלנו. מאז עברנו דרך ארוכה, וקידמנו מעבר לשטרי דיגיטליים בקרב לקוחות רבים ברחבי העולם. היותנו חלק ממאמץ כלל-תעשייתי זה לסטנדרטיזציה ולהשגת 100% eBL הוא תוצאה טבעית של מאמצי הדיגיטליזציה שלנו, המחייבות שלנו לערכי ה-ESG וערכי הליבה שלנו״.

 

האיגוד לדיגיטליזציה של שילוח מכולות (DCSA) הוא קבוצה נייטרלית ללא מטרות רווח שנוסדה על ידי מובילים ימיים מרכזיים, על מנת להפוך את תעשיית הובלת המכולות לדיגיטלית ולסטנדרטית. המשימה של DCSA הינה להוביל את התעשייה אל עבר שיתוף פעולה שיטתי, ועל כן האיגוד מניע יוזמות להפוך את שירותי הובלת המכולות לשקופים, אמינים, קלים לשימוש, מאובטחים וידידותיים לסביבה. תקני הקוד הפתוח של DCSA מפותחים על סמך מידע מחברי DCSA, בעלי עניין בתעשייה ומומחי טכנולוגיה מתעשיות אחרות. חברי ה-DCSA כוללים את: MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd, ONE, Evergreen, Yang Ming, HMM וצים שרותי ספנות משולבים.