ועידת האקלים בדובאי: החלטה להתרחק משימוש בדלקים מאובנים

במהלך סוף השבוע 60 ארגונים ימיים ושותפים ממשלתיים הסכימו על נתיב לעמידה ביעדים של אפס פליטת פחמן של ארגון הספנות הבינלאומי (IMO) עד או בסביבות שנת 2050


12:05 ,13.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות ועידת האקלים COP28 שהסתיימה אמש בדובאי פרסמה טיוטה של הסכם אקלים שידחוף, לראשונה, מדינות להתרחק משימוש בדלקים מאובנים כדי למנוע את ההשפעות הקשות ביותר של שינויי האקלים.

 

״ביחד התעמתנו עם המציאות ושמנו את העולם בכיוון הנכון״, אמר נשיא COP28, סולטן אחמד אל-ג׳אבר, ובירך את ההסכם על ידי כמעט 200 מדינות כ״חבילה היסטורית״. ״הצגנו שינוי פרדיגמה שיש לו פוטנציאל להגדיר מחדש את הכלכלות שלנו״, אמר.

 

במהלך סוף השבוע 60 ארגונים ימיים ושותפים ממשלתיים הסכימו על נתיב לעמידה ביעדים של אפס פליטת פחמן של ארגון הספנות הבינלאומי (IMO) עד או בסביבות שנת 2050 ב- Shaping the Future of Shipping, אירוע שנערך על ידי לשכת הספנות הבינלאומית וה-International Chamber of Shipping ממשלת איחוד האמירויות בשולי COP28 בדובאי.

 

יותר מ-300 מנהיגים, כולל למעלה מ-30 לאומים מרחבי העולם, מכל שרשרת הערך האנרגיה- ספנות התכנסו, כדי לעבוד יחד כדי לספק תוצאה רגולטורית איתנה במשא ומתן של IMO במרץ 2024 ב-MEPC81.