ווארצילה הכריזה על שת״פ עם theDOCK

ווארצילה: ״מקווה שהמהלך יחבר בינה כענקית טכנולוגיה עם הכישרונות הישראליים המקומיים ועם טכנולוגיות חדשות ומתפתחות במגזר הימי״. חנן כרמלי, מייסד ומנכ״ל theDOCK: ״אנו שמחים לעבוד עם Wärtsilä כדי לחפש חדשנות רלוונטית עבור המגזר הימי״


13:15 ,03.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הענק הפינית ווארצילה (Wärtsilä) הכריזה על שותפות רשמית עם theDOCK, מרכז החדשנות הישראלי ומאיץ הסטארט-אפים שמתמקד בהובלה ימית בהובלתם של חנן כרמלי וניר גרצמן. חברת ווארצילה הינה חברת ענק המתמחה ביצירת מכלולים לאניות כמו גם מערכות ניווט ימיות, מכ״מים לאניות ועוד ונחשבת לחברה בעלת מוניטין רב. לחברה מחזור הכנסות שנתי של כ-5 מיליארד יורו והיא מעסיקה כ-18 אלף עובדים ברחבי העולם. 

 

מחברת ווארצילה נמסר כי היא מקווה שהמהלך יחבר בינה כענקית טכנולוגיה עם הכישרונות הישראליים המקומיים ועם טכנולוגיות חדשות ומתפתחות במגזר הימי. ״theDOCK מפגיש חברות מהתחום הימי וסטארטאפים יצירתיים ושאפתניים כדי לספק חדשנות מעשית עבור נמלים, אניות ופעילות לוגיסטית. שיפור היעילות במגזר הימי מהווה את העיקרון המכונן של החזון הימי החכם של החברה. בשילוב עם רכישותיה של Wärtsilä לאחרונה של טרנסס, Eniram ו-Guidance Marineמהלך זה מעיד על שאיפה להוביל את הענף לעידן חדש״, כתבה החברה בהודעתה. 

 

סטפן נודט, מנהל דיגיטל ונצ׳רס בחברת ווארצילה: ״מיזמים עסקיים ועבודה עם מאיצים כמו theDOCK הם צורות חיוניות של שיתוף פעולה בחיפוש אחר נתיבי צמיחה חדשים בתעשיות המושפעות עמוקות מהדיגיטציה. חיפוש זריז של טכנולוגיות חדשות ומודלים עסקיים עם חברות סטארט-אפ הוא חיוני ואנו שמחים לעבוד עם theDOCK״. 

 

חנן כרמלי, מייסד ומנכ״ל theDOCK, אמר כי ״אנו שמחים לעבוד עם Wärtsilä כדי לחפש חדשנות רלוונטית עבור המגזר הימי. ווארצילה כבר מובילה את הדרך לעבר גבולות חדשים. תחומים כגון אוטומציה של פעולות באניות, תחזוקה מתקדמת, אבטחת סייבר ואחרים ימלאו תפקיד חשוב בשיתוף הפעולה שלנו״.

 

מ-theDOCK נמסר כי ״אנו שמחים לחתום על שותפות אסטרטגית נוספת, הפעם עם ווארצילה, ענקית טכנולוגיה מפינלנד המייצרת מכלולי אנייה. ווארצילה מצטרפת למארסק ולוידס רג׳יסטר וכמו שותפות אלו, גם היא מציגה בפנינו את האתגרים העסקיים שלה ואנו מאתרים עבורה סטרטאפים ישראלים עם טכנולוגיות פורצות דרך שיענו על אתגרים אלו. בשנה האחרונה הקמנו סביבנו את קהילת החדשנות לעולם הספנות, הנמלים והלוגיסטיקה והעלינו את ישראל על המפה גם לתחום זה. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שענקיות ספנות פונות לישראל על מנת לאתר סטרטאפים וטכנולוגיות חדשניות. מחזור האקסלרציה הראשון שלנו שהחל את התוכנית במאי כולל שבעה סטרטאפים: לוג׳ינו, פאסט, פיק-א-פיר, אי.איי.דוק, הייסטק מג׳יק, אורקה, וטידאן. התכנית תגיע לשיאה ב-30 באוקטובר באירוע הסיוםשייערך מול משקיעים וחברות ספנות מכל העולם״.