הסתיימו העיצומים בצים; העובדים וההנהלה יחזרו לשולחן המשא ומתן

ההסכם הושג לאחר הסכמתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן ללוות אישית את הדיונים, שיחלו מחר ואמורים להימשך שבוע


10:46 ,14.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי צים שבו הבוקר לעבודה סדירה. החל ממחר מחדשים העובדים את המשא ומתן עם ההנהלה, בעקבות התערבות ההסתדרות.

 

ביום ראשון בחצות סגרה הנהלת החברה את המשרדים הראשיים בחיפה, בעקבות עיצומים מצד העובדים. ביום שני בבוקר קיימו העובדים הגנה מחוץ למשרדים, בטרם נפגשו הצדדים בבית הדין האזורי לעבודה, שנתן להם ארכה של 48 שעות לנסות ולהגיע להסדר.

 

בעקבות בקשה של החברה נאות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן להתערב בסכסוך העבודה. בתגובה החליטה ההנהלה על פתיחתם המחודשת של המשרדים. הפגישה הראשונה תתקיים מחר (ה') בהשתתפות, בין השאר, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה רפי מסט, כשלדיונים ניתן פרק זמן בן שבוע.

 

בתמורה לחזרה לשולחן הדיונים התחייבו העובדים שלא יהיו שיבושי עבודה בתקופת המשא ומתן.

 

בהודעה שהוציא סמנכ"ל משאבי אנוש בצים יעקב ברוך לעובדים, הוא ציין שייעשה ניסיון "להביא לסיום מוקדם ככל האפשר של המשא ומתן בין ההנהלה לעובדים, בדבר כל המחלוקות הקימות, הנובעות, בין השאר, ממצבה הכלכלי של החברה וההתאמה הנדרשת לאור מצב ענף הספנות בעולם".


עוד כתב ברוך: "החל ממחר בבוקר, משימתנו הראשונה היא להחזיר את אמון לקוחותינו ולעשות הכל על מנת שנשוב להעניק להם את השירות המצוין לו אנו מחויבים".
 

ברוך סיכם במילים: "כידוע לכם, אנו פועלים במקביל לקדם את הסדר החוב ומקווים שההסדר, יחד עם סיכומים חיובים במשא ומתן עם ועד העובדים, יאפשרו לכולנו להבטיח את עתידה של החברה ויציאתה לדרך חדשה".

 

בנוסף הוציא מנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב רני בן יהודה מכתב ללקוחות החברה, ובו בישר על החזרה לעבודה סדירה.

 

כתב בן יהודה: "נקדיש מאמץ מיוחד על מנת לפתור בעיות ולזרז ככל הניתן עיכובים בשירות, במידה ונוצרו כאלה בימים האחרונים, ולחזור במהירות לרמת השירות הרגילה. צוות השירות כולו יעבוד במאמץ מוגבר, כולל שעות קבלת קהל ארוכות יותר, על מנת לסגור פערים ולחזור לשגרה. אנו משוכנעים שצים תפעל מעתה כגוף אחד ובמשנה מרץ לטובת לקוחותיה". 

 

בן יהודה הודה ללקוחות החברה "על תמיכתכם והבנתכם בתקופה לא פשוטה".

 

יו"ר ועד העובדים אבי שטרית: "אנו חוזרים לעבודה סדירה במלוא המרץ. ניכנס למשא ומתן נמרץ עם ההנהלה, בתקווה לצאת ממנו עם הסכם".