הנציבות האירופית פשטה גם על משרדי מובילים אסיאתיים באירופה

על פי דיווחים בעיתונות הזרה, רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לא פשט רק על משרדי חברות ספנות אירופיות מובילות אלא גם על משרדיהן באירופה של ארבע מהחברות הספנות האסיאתיות הגדולות


00:00 ,19.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לפרשת פשיטת רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי על משרדיהם של מובילים אירופים שלשום, דווח כי הרשות פשטה בנוסף גם על משרדיהם האירופים של מספר חברות ספנות אסיאתיות.

לפי פרסומים בעיתונות הזרה Neptune Orient Lines, OOCL , Hanjin Shipping ואוורגרין אישרו את הדברים ומסרו כי הפשיטה על משרדיהם הינה כחלק מחקירת הנציבות האירופית בחשד להפרת תקנות הרשות באוסרת על תיאום מחירים וקרטלים. החברות הודיעו כי הן ישתפו פעולה באופן מלא עם החוקרים.

נזכיר כי, חוקרי הנציבות האירופית פשטו למשרדיהן של חברות ספנות אירופיות מובילות, וביניהן: מארסק ליין, הפאג-לויד ו-CMA CGM. שלושת החברות אישרו זאת והודיעו כי ישתפו עימם פעולה.

מהנציבות האירופית נמסר כי, "סביר כי המובילים הימיים הנחקרים הפרו את תקנות רשות ההגבלים האוסרת על קרטלים ו/או ניצול של מיקום דומיננטי בשוק". הנציבות האירופית סירבה למסור את שמות החברות אותן היא חוקרת.

עוד דווח כי, מתחילת 2011 נרשמה ירידה ניכרת בשיעורי העברת המטענים בקווי אסיה לאירופה בשל גידול בקיבולת האוניות. התעריפים מ/ל אירופה לו בצורה חדה בתחילת 2010 כשהחל הענף להתאושש מהמיתון הכלכלי.