לאחר שדחתה בשנה שעברה את אישור איחוד ברית הספנות P3 בשנה שעברה, יוזמת הממשלה הסינית איחוד של שתי חברות ספנות – קוסקו ו-CSCL.
לדברי אנאליסטים של Drewry, האיחוד, במידה וייצא לפועל, עשוי לגרום לאפקט דומינו בקרב בריתות הספנות הקיימות ולקרב יצירת בריתות חדשות בעיקר באסיה, דבר שעלול לפגוע במגזר הספנות.
החל מ-10 באוגוסט הוקפא המסחר במניות של קוסקו, CSCL ו-China Shipping Development לאחר פרסום ידיעות על הכנות שעושה הממשלה הסינית לאחד את החברות.
הפרטים עדיין אינם ידועים במלואם, אולם לפי אנאליסטים מדובר בתוכנית רחבה יותר של הממשלה, לאחד את חברות הספנות הממשלתיות ליישות אחת. מנהלים בכירים מקוסקו ומ-CSCL עובדים כבר על תוכנית משותפת, שאמורה לצאת לפועל לפני סוף השנה.
אנאליסטים כבר התחילו לדבר על הסטנדרט הכפול של סין. לאחר שזו חסמה בשנה שעברה את הקמת ברית ה-P3, עם שלוש חברות הספנות הגדולות בעולם – מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM – היא לא רק שיוזמת עכשיו ברית חדשה, אלא מפחיתה תחרות על ידי הקטנת מספר חברות הספנות.
נכון לעתה, קוסקו היא חברת הספנות השישית בגודלה בעולם ו-CSCL שביעית. בהתחשב בציים הנוכחים של שתי החברות ושל חברות אחרות, החברה המאוחדת, אם תקום, עשויה לזוז למקום הרביעי, עם קיבולת של 1.5 מיליון TEU ונתח שוק של 8%.