הבנק העולמי ל-IMO: מתנגד להמשך השימוש ב-LNG

הבנק העולמי טען במסמכים שהגיש לארגון הספנות הבינלאומי כי הוא רואה באמוניה ירוקה ומימן ירוק את האפשרויות המבטיחות ביותר להפחתת פליטות של פחמן בתחום הספנות הבינלאומי. עמדת הבנק העולמי הוגשה ל-IMO לקראת כינוס MEPC בנובמבר


12:56 ,03.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לקראת כינוס הוועדה להגנת הסביבה הימית (MEPC) בנובמבר במטה האו״ם בלונדון, חידש הבנק העולמי את התקפותיו על השימוש בגז טבעי נוזלי (LNG) כדלק העתיד של הספנות.

 

הבנק גרם לפליאה רבה בקרב אנשי תעשיית הספנות בחודש אפריל האחרון עם פרסום דו״ח אודות אפס פליטת פחמן בתעשיית ספנות ובו הוא המליץ ​​באופן מיוחד למדינות לסגת מהשקעה נוספת בתשתיות תדלוק של LNG.

 

כעת החליט הבנק לקחת את הנושא הגוף המנהל של הספנות – ארגון הספנות הבינלאומי – והוא שולח ל-IMO מסמכים שונים המוגשים למדינות החברות לקראת הדיונים בכינוס  MEPC הקרוב.

 

בין המסמכים שהוגשו על ידי הבנק העולמי, הבנק מצהיר כי הוא רואה באמוניה ירוקה ומימן ירוק את האפשרויות המבטיחות ביותר להפחתת פליטות של פחמן בתחום הספנות הבינלאומי. הבנק ממשיך וקובע ״LNG צפוי לשחק תפקיד מוגבל בהגבלת פליטת הפחמן, ומדינות צריכות להימנע ממדיניות ציבורית חדשה התומכת ב-LNG כדלק לספנות ולשקול מחדש את התמיכה הקיימת, ולהמשיך להסדיר את פליטת המתאן כדי להחזיר את תעשיית הספנות למסלול פליטת גזי חממה המותאם להסכמי פריז״.

 

 

בהמשך הדגיש הבנק העולמי במסמך שהגיש כי הוא מודאג מהמספר ההולך וגדל של אניות חדשות היוצאות ממספנות באסיה עם יכולות LNG. הנק העולמי הצהיר כי ״דליפת מתאן יכולה להתרחש בכל שלב של מחזור החיים של LNG (כלומר בזמן מיצוי, הפצה ובעירה), ומייצג שחרור מקרי של גז חזק פי 86 או פי 36 מ CO2 על פני 20 שנה או 100 שנה בהתאמה. לכן אפילו כמויות קטנות של דליפת מתאן עלולות לגרום לנזק והפחית כל הצדקה הקשורה לאקלים לשימוש ב-LNG כתחליף דל פחמן לדלקים שמקורם בנפט״.

 

 

נזכיר כי הכינוס ה-77 של MEPC יתקיים בין התאריכים 8 עד 12 בנובמבר ותתקיים בלונדון, אנגליה.