האפאג לויד: הרווח בחציון גדל פי שלושה

ההכנסות גדלו בחצי השנה הראשונה של 2022 ל-18.6 מיליארד דולר על רקע תעריפי הובלה ממוצעים גבוהים יותר, שהגיעו ל-2,855 דולר/TEU. החברה מדווחת על רווח של 9.5 מיליארד דולר לחציון הראשון של 2022


11:46 ,16.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הגרמנית Hapag-Lloyd סיכמה את המחצית הראשונה של 2022 עם EBITDA של 10.9 מיליארד דולר, בעוד שה-EBIT עלה ל-9.9 מיליארד דולר. הרווח של הקבוצה כמעט ושילש את עצמו בהשוואה לשנה שעברה ועמד על 9.5 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה.

 

רולף האבן יאנסן, מנכ״ל האפאג לויד, אמר: ״הרווחנו משיפור משמעותי בתעריפי הובלה ומסתכלים אחורה על ביצועים עסקיים חזקים במיוחד במחצית השנה הראשונה. במקביל, עלייה תלולה בכל קטגוריות העלויות מפעילה לחץ מוגבר על עלויות היחידה שלנו״.

 

ההכנסות גדלו בחצי השנה הראשונה של 2022 ל-18.6 מיליארד דולר על רקע תעריפי הובלה ממוצעים גבוהים יותר, שהגיעו ל-2,855 דולר/TEU בהשוואה לממוצע של 1,612 דולר/TEU ב-H1 2021, וחזקה של הדולר האמריקאי.

 

שרשראות האספקה ​​העולמיות נותרו תחת לחץ משמעותי עקב צווארי בקבוק מתמשכים בקיבולת בנמלים ותשתיות צפופות בעורף, מה שמוביל לזמני אספקה ​​ארוכים יותר של ספינות ומכולות, ציינה חברת הספנות בהודעתה.

 

בסך הכל, נפחי התחבורה במחצית הראשונה של 2022 היו דומים לשנה שעברה, בהיקף של כ-6 מיליון TEU.

 

במבט קדימה, האפאג לויד העלתה את תחזיתה לשנה כולה ב-30% מההערכות הקודמות, כפי שהוכרז ב-28 ביולי. ה-EBITDA ב-2022 צפוי כעת להיות בטווח של 19.5 מיליארד דולר עד 21.5 מיליארד דולר, עלייה מ-14.5 דולר מיליארד ל-16.5 מיליארד דולר בעבר, ו-EBIT בטווח של 17.5 מיליארד דולר עד 19.5 מיליארד דולר, עלייה מ-12.5 מיליארד דולר ל-14.5 מיליארד דולר.

 

לשם השוואה, האפאג לויד הציגה תוצאות תפעוליות חזקות במיוחד ב-2021, עם EBITDA של 12.8 מיליארד דולר, עלייה מ-9.6 מיליארד דולר ב-2020, ו-EBIT של 11.1 מיליארד דולר.

 

החבה הודיעה בסוף יולי כי קיימת ״אי ודאות משמעותית״ בשוק, עקב המלחמה באוקראינה, שיבושים מתמשכים בשרשרות האספקה​​העולמיות, וההשפעות של מגיפת קוביד-19.

 

״כרגע אנו רואים את הסימנים הראשונים בחלק מנתיבי המסחר לכך ששיעורי הספוט מצטמצמים בשוק. עם זאת, אנו מצפים למחצית שנייה חזקה של השנה״, הוסיף מר יאנסן. ״המצב המתוח כרגע בשרשרת האספקה ​​העולמית אמור להשתפר לאחר עונת השיא של השנה. הלקוחות שלנו יכולים להמשיך לסמוך עלינו שנעשה כל שביכולתנו על מנת להעביר את הסחורה ליעדם בצורה חלקה ככל האפשר. נמשיך להתמקד ביעדי האיכות והקיימות שלנו, כמו גם בהמשך יישום אסטרטגיית 2023 שלנו״.