ביום שישי האחרון, לאור החלטת השופט רון סוקול מבית המשפט לענייני ימאות בחיפה, נגררה האונייה "מיראז 1" מנמל אשדוד, בדרכה לגריטה בתורכיה.
מאחר ולאנייה לא היתה יכולת וכושר שייט להגעה בכוחות עצמה ל"בית הקברות" לאוניות, הסדיר נציג הבעלים, עו"ד דן סלע, את גרירתה לאזור הגריטה על ידי הגוררת Christos xxiv, השייכת לחברת Panopoulos Group . יצוין שהגוררת היא בעלת כושר גרירה של 55 טון.
חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ מונתה לסוכנת של הגוררת בישראל. לאחר שזו קיבלה לידיה את כתב המינוי ופרטי הכלי, זוהתה הגוררת כאחת ששירתה במשך 40 שנה בחברת Fairplay Towage Hamburg , חברה אחות של לוסי בורכרד ספנות, הנמצאת, כמוה, בבעלות משפחת בורכרד. אגב, הגוררת נמכרה לחברה היוונית בשנה שעברה.
"היתה לי הזכות לעלות על הגוררת ששירתה נאמנה את חברת פיירפלי במשך כל כך הרבה שנים, ושרבים, שאינם עוד, ביקרו בה , פיקחו עליה ובדקו אותה", אמר מנכ"ל חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ גל תורן.
לצורך הגרירה הוכנה האונייה "מיראז' 1": ננעל ציר המדחף; מדף ההגה חייב להיות קבוע ונעול על אפס מעלות; נסגרו וננעלו מדפי הייצוב שמתחת למים; ננעלו כל הדלתות האוטמות את חלקי האנייה ואגפיה; גנרטור הוצב באנייה על מנת להפעיל את אורות הניווט בלילה; יהלום שחור גדול הועלה לראש התורן, כדי לציין שהאנייה נגררת; וסולם חבלים הוצב בכל דופן הנגררת, כדי לאפשר הגעה אליה אנייה בזמן חירום. הגרירה התבצעה במהירות של כ-6 קשר, בכפוף למצב הים ולמזג האוויר.