האיחוד האירופי פסק נגד מיזוג המספנות בקוריאה

ההחלטה התקבלה לאחר בדיקה מעמיקה של הוועדה, שמצאה כי החברה הממוזגת גם תפחית את התחרות ותעלה את המחירים עבור אניות חדשות של נושאות LNG. לדברי האיחוד לקוחות אירופאים מהווים כמעט 50% מכלל ההזמנות של המספנות


12:06 ,16.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הנציבות האירופית פסקה נגד מיזוג בין ענקיות בניית הספינות הדרום קוריאניות Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ויונדאי Heavy Industries (HHI), בטענה שהמהלך יצור כוח בנייה דומיננטי בשוק נושאות הגז הטבעי הנוזלי (LNG).

 

ההחלטה התקבלה לאחר בדיקה מעמיקה של הוועדה, שמצאה כי החברה הממוזגת גם תפחית את התחרות ותעלה את המחירים עבור אניות חדשות של נושאות LNG. האיחוד האירופי העריך שבמהלך חמש השנים האחרונות, שוק אניות ה-LNG העולמי ייצג עד 40 מיליארד אירו (45.8 מיליארד דולר), כאשר לקוחות אירופאים מהווים כמעט 50% מכלל ההזמנות.

 

״המיזוג בין HHIH ל-DSME היה מוביל לעמדה דומיננטית בשוק העולמי לבניית ספינות LNG גדולות, להן יש ביקוש משמעותי מצד מובילים אירופאים. בהתחשב בכך שלא הוגשו סעדים, המיזוג היה מוביל לפחות ספקים ולמחירים גבוהים יותר עבור אניות גדולות המובילות LNG. זו הסיבה שאסרנו את המיזוג״, אמרה סגנית הנשיא המבצעת, מרגרת׳ וסטגר.

 

האיחוד האירופי אמר כי ישות משולבת הייתה הופכת ללא ספק לשחקן הגדול בעולם בתחום, בשוק שכבר מרוכז, עם נתח שוק משותף של לפחות 60%. המיזוג המדובר של 1.8 מיליארד דולר, במסגרתו HHI תשתלט על 55.7% מ-DSME, התפרסם במרץ 2019. המהלך כבר אושר על ידי סין וסינגפור.

 

האיסור של היום הוא המיזוג העשירי בלבד שהנציבות האירופית חסמה במהלך 10 השנים האחרונות. לפני כמה שנים היא נתנה את ברכתה למיזוג של שתי קבוצות המספנות הגדולות בסין, ויצרה ישות מספנות גדולה יותר מכל מספנה אחרת בדרום קוריאה.