לפי דיווחים של העיתונות הזרה, ה-FMC (The Federal Maritime Commission) החל לחקור את ההשפעות הכלכליות של ההפלגה במהירות איטית של האוניות.
זאת בעקבות הודעה של יו"ר ה-FMC, ריצ'רד א. לידינסקי ג'וניור, שאמר כי, ברצונו לאמוד את ההשפעות הכלכליות של ההפלגה במהירות איטית של האוניות, בכדי להבטיח כי לא מדובר "כפייה מוגזמת", כדבריו, על שרשרת האספקה הבינלאומית.
הארגון קיים ישיבה מיוחדת בנושא ב-26 לינואר, שלאחריה הוחלט להתחיל לחקור את הנושא. במחקר מחפש הארגון תגובות מצד תעשיית הסחר הימי בעניין. בעלי אוניות מתבקשים לתאר כיצד הפלגה במהירות איטית השפיעה על שרשרת האספקה והיקפי הקיבולת. הם מתבקשים לציין את היתרונות והחסרונות של ההפלגה האיטית, מספר האוניות שמפליגות בשיטה זו.
עוד צוין כי, המטרה בהפלגה במהירות איטית הינה לחסוך בדלק ומזער את זיהום האוויר. לדברי לינדסקי הדבר הביא לחיסכון ניכר בעלויות בתקופה של המיתון הכלכלי. עתה מבקש לינדסקי לבדוק את ההשפעות על שרשרת האספקה, היקפי הקיבולת, עלויות, כמויות צריכת הדלק ופליטות פחמן דו חמצני בשנה האחרונה.