ד״ר זבה יקיר העיר חיפה

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ששמו נקשר רבות על פועלו לקידום ענף הספנות וסחר החוץ ולהרחבת פעילותה המסחרית של ישראל בעולם, הוא מעתה יקיר העיר חיפה על פעילותו המקצועית והקהילתית רבת השנים


12:15 ,09.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יקיר הספנות הישראלית ד״ר יורם זבה הוא מעתה גם יקיר העיר חיפה. ד״ר זבה, ששמו נקשר עם הספנות הישראלית במיטבה בעשורים האחרונים קיבל את תואר הכבוד המכובד של ״יקיר העיר חיפה״ לשנת 2015 במסגרת טקס מרגש שנערך אמש (ד׳) במעמד יונה יהב ראש העיר חיפה.

 

ד״ר יורם זבה נולד בשנת 1941 והוא נשוי לפרופ׳ רחל זבה, אב לשלושה ילדים וסב לשבעה נכדים. ד״ר זבה בוגר תעשיה וניהול ותואר שני ושלישי בחקר ביצועים בטכניון. כמנכ״ל צים היה שותף ד״ר זבה לקידום שירותי המכולות החלוציים של צים. במשך שנים נאבק ד״ר זבה כנגד הכוונה להעביר את צים למרכז הארץ, והוא השכיל ליצור קשר מיוחד עם נמל חיפה ומנהליו. בזכות מאמציו, על אוניות צים מתנוסס בגאווה השם של חיפה כנמל הבית של החברה.

 

בנוסף תרם ד״ר זבה בפועלו רבות למוסדות האקדמאים בחיפה, כששימש כסגן יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה ובגופים במנהלים של הטכניון, כשגם היום הוא ממשיך וממלא תפקידים רבים בוועדות המנהלים של אותם מוסדות.

 

כיום משמש ד״ר זבה כנשיא לשכת הספנות הישראלית ופועל נמרצות לייזום וקידום החינוך המקצועי האקדמי והחוץ אקדמי בספנות ובנמלים. הוא נוהג להשתתף כמרצה בכנסים וימי עיון בינ״ל והוא אף מכהן כיו״ר אגודת הידידים של ביה״ח פלימן בחיפה.

 

ד״ר זבה מכהן כקונסול כבוד של פינלנד וקיבל מידי נשיא פינלנד את התואר אביר דרגה ראשונה. כל פעילותיו המקצועיות והקהילתיות נעשות בהתנדבות ועל אלו ועוד הוענק לד״ר זבה תואר יקיר העיר.

 

על כך אמר ראש העיר חיפה יונה יהב: ״הלב הפועם בעיר בא לידי ביטוי אם העיר יודעת להכיר תודה לבניה ובנותיה. זו מצווה. אנו מבקשים להגיד תודה לאנשים שתרמו להוויה של העיר הזו ולבנינה של המדינה. תודה על מה שעשיתם״. 

 

נציין כי את ד״ר זבה ליוו במעמד המרגש בני משפחתו, חברים רבים מלשכת הספנות ובכירים רבים מהספנות בישראל.

 

ד״ר זבה קיבל את אות יקיר העיר חיפה, ביחד עם שורה של אנשי ציבור מכובדים שכללו את ד״ר עדה אהרוני, השופט (בדימוס) חנוך אריאל, השופטת (בדימוס) בלהה גלאור, שלמה וול, עדנה זרצקי-טולדאנו, מאגי כרכבי, ציפי מנדלמן, מוסא עודה, הילדה פיסטינר, שמעון ראם ושלום שטמברג.