בעוד ענף הלוגיסטיקה הימי נמצא תחת זכוכית מגדלת בשל מבצע "שאגת הארי", חברת הספנות הגרמנית Hapag-Lloyd פרסמה היום (ראשון) הודעת הרגעה רשמית המאשרת את המשך מחויבותה לשוק הישראלי.
החברה מבהירה כי למרות המצב הביטחוני, היא שומרת על שירות רציף, אחראי ובטוח ללקוחותיה בישראל.
בהודעת החברה הודגש כי במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בשירות GEMINI, היא ממשיכה לפקוד את נמלי חיפה ואשדוד ומקיימת שירות סדיר של הובלה ימית אל ישראל וממנה. ב-Hapag-Lloyd מציינים כי הם עוקבים מקרוב אחר המצב ונמצאים בתיאום מתמשך עם הרשויות הרלוונטיות בישראל כדי להבטיח את בטיחות הצוותים, כלי השיט והמטענים.
"החברה עוקבת מקרוב אחר המצב המתפתח ונמצאת בתיאום מתמשך עם הרשויות הרלוונטיות. אנו מעריכים באופן רציף את ההתפתחויות התפעוליות והביטחוניות וננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח את בטיחות הצוותים, כלי השיט והמטענים שלנו, תוך שמירה על שירות אמין ללקוחותינו", נמסר מהדוברות. "Hapag-Lloyd נותרה מחויבת לשרת את השוק הישראלי בצורה אחראית ובטוחה, הן בשגרה והן בחירום".
הצהרה זו של ענקית הספנות הגרמנית מצטרפת לשורת הודעות דומות מצד רספ"ן, לשכת הספנות וחברת MSC מהבוקר, המפריכות את השמועות על עזיבת קווי ספנות זרים ומדגישות את חוסנה של שרשרת האספקה הימית של ישראל גם בימי לחימה.
נציין כי ההודעה של האפאג-לויד מקבלת משנה תוקף על רקע ההתפתחויות האחרונות בענף. נזכיר כי רק לפני כשבועיים חתמה הענקית הגרמנית על הסכם מיזוג היסטורי לרכישת חברת צים הישראלית תמורת כ-4.2 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, שצפויה להסתיים בסוף 2026, תמשיך צים לפעול כמותג עצמאי תחת בעלות האפאג-לויד, כאשר הזיקה הישראלית והשירות הישיר לישראל יובטחו באמצעות חברה חדשה שתוקם בשיתוף קרן פימי.
