מנתונים חדשים שחושף מכון המחקר Alphaliner עולה שמובילים ימיים קטנים תפסו את הנתח שהותירו חברות ספנות גלובליות שהפסיקו לשרת את השווקים ברוסיה.
עוד עולה כי מובילים ימיים לרבות New New Shipping, OVP Shipping, Safetrans, FESCO, Akkon ו-CStar, שאינן משתייכות לבריתות הספנות בקו אסיה-אירופה, צמחו משמעותית ואף הכפילו את אחיזתן בנתיב הסחר, במהלך 12 החודשים האחרונים.
על פי Alphaliner מספר המכולות ששונעו על ידי המובילים הימיים בנתיב הסחר אסיה-אירופה ושאינן משתייכות לשלושת מגה הבריתות, זינקו מ-154,600 TEU לסך של כ-308,300 TEU, המהווים כ-5% מנתח השוק של נתיב הסחר. לנתון זה כדאי להוסיף גם את חברת הספנות ZIM שמתרחבת במהירות בנתיב זה עם נתח שוק של 1.2%.
מוביל נוסף שצומח במהירות הוא SeaLead Shipping, כך עולה מנתוני Alphaliner. מוביל זה תפס נתח שוק של 1% לאחר שהגדיל את הצי בנתיב אסיה-מד ב-40.6% בהשוואה לשנה קודמת והוביל כ- 61,400 TEU.
עוד עולה כי נתח השוק המשולב של הבריתות 2M, , Ocean Alliance ו-THE Alliance עומד כעת על 89.7%, ירידה לעומת 95.6% לפני שנה.