ברית ה- 2M משתדרגת: תפקוד ישירות את חיפה

ענקיות הספנות Maersk Line ו- MSC יפקדו ישירות את נמל חיפה בקו המקשר את נמלי המזרח הרחוק והאדריאטי. השירות המשודרג ייחל באמצע חודש ספטמבר


08:12 ,17.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בשורה מצויינת ללקוחות הישראלים. ענקיות הספנות Maersk Line ו- MSC הכריזו הבוקר על שדרוג השירות הישיר הפוקד נמלים מהמזרח הרחוק, דרך נמל חיפה וממשיך לנמלי הים האדריאטי. זאת במסגרת שיתוף הפעולה שלהן בברית ה- 2M. 

 

כאמור, בתחילת 2015 הוכרזה פריסת היעדים והפקידות ברשת בקו מזרח-מערב ועתה, כשבעה חודשים מאוחר יותר, הודיעו חברי הברית על הכוונה לשדרג את הפריסה ולשפר את הגמישות והאמינות עם פקידת יעדים חדשים.

 

במסגרת זו תוצע פקידה ישירה בנמל חיפה, החל מאמצע ספטמבר, במסגרת קו מזרח-מערב הקרוי AE12 (עפ״י מארסק) או TP2 (עפ״י MSC) והוא יפקוד את הנמלים הבאים:

Pusan - Shanghai - Ningbo - Chiwan - Singapore - Port Said - Haifa - Koper - Trieste - Rijeka

 

את הקו תחנוך האונייה "Maersk Gustav" שתפקוד את חיפה ב-15 באוקטובר ובכך יישבר שיא חדש נוסף, היות ואונייה זו היא בעלת קיבולת של כ- 10,000 TEU ובאורך של 367 מטר - הגדולה ביותר שפקדה עד כה את נמלי ישראל. בקו יפעלו אניות בסדר גודל עצום זה והוא יציע פקידה ישירה וקבועה בכל יום חמישי בנמל חיפה. 

 

עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל מסר הבוקר את התייחסותו: ״נמל חיפה נבחר כנמל הפריקה בישראל לאחר שהביע נכונות להעמיד לרשותנו את רציף הכרמל ביום קבוע ולתפעל את האניות ביעילות ובתפוקות המקובלות בנמלים אחרים במזרח הרחוק. אין ספק שהמהלך יביא לתוספת משמעותית בפעילות היבשתית והרכבתית בין נמל חיפה ודרום הארץ והוא יהווה תרומה לפעילות הכלכלית והתעסוקתית בצפון הארץ.

 

"עבור חברת MSC הקו הישיר מהווה תוספת משמעותית לרשת הקווים שהחברה נותנת כיום מנמלי ישראל לכל העולם. הקו החדש יציע זמני הפלגה קצרים במיוחד ויאפשר לנו לשמר את מעמדנו כחברת ספנות מובילה בישראל״.

 

אמר מנכ"ל מארסק ישראל גיל מילר: "מבחינת מארסק, מדובר בציון דרך היסטורי בתולדות הארגון הישראלי, היות וזו הפעם הראשונה שיש לנו קו ישיר מאסיה, שיתופעל רובו ככולו על ידי אוניות של מארסק. אנחנו סמוכים ובטוחים שהקו יציע רמת אמינות גבוהה מאוד ויספק ללקוחות שלנו מוצר פרמיום איכותי בתוך סל המוצרים הרחב שמארסק מציעה ללקוחותיה באופן גלובלי, ומספטמבר גם ישירות ללקוחות בישראל.

 

"נמל חיפה הוכיח במהלך השנתיים האחרונות את היכולות שלו להתמודד עם אתגרים תפעוליים מורכבים. העובדה הזו נלקחה בחשבון בקרב מקבלי ההחלטות של ה-2M בבואם לקבל את ההחלטה לפקוד את נמל חיפה. אין לנו ספק שנמל חיפה יעמוד באתגר ויהווה נדבך חשוב בשרשרת הנמלים אותם פוקד הקו, שמתחיל באסיה, יעבור דרך חיפה וימשיך לאדריאטי".