עיתונות זרה מדווחת כי חברות הספנות ממשיכות לבטל הפלגות בסחר הטרנס-פסיפי וזאת במטרה למנוע ירידה נוספת בתעריפי ההובלה בנתיבי הסחר של אסיה והחוף המערבי של ארה״ב והן בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב. רק לאחרונה בוטלה הפלגה של אנייה הפועלת במסגרת ברית 2M ביחד עם HMM.
על פי הדיווחים, הפלגתה של האנייה Hyundai Faith, אניית מכולה בנפח של 8,500 TEU, אשר נקבעה לימים הקרובים בוטלה מתוך ״רציונליזציה של היצע הנפח מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב״, כך מסרה בהודעה חברת MSC שמהווה שותפה בברית 2M ביחד עם HMM. ביטול ההפלגה (blanking) נעשה בשירות Yulan המחבר בין שנגחאי, גוואנג׳יאנג, בוסן ולוס אנג׳לס.
חברת OOCL הודיעה שלשום כי ברית אוקיינוס (Ocean Alliance) תבטל במהלך חודש יוני שתי הפלגות בנתיבי הטרנס-פסיפי , אחת של שירות Pacific North West 1 ואחת של שירות East Coast China בעוד ״הברית״ (THE Alliance) מתעתדת לבטל בשבוע הבא הפלגה בשירות Pacific North Loop 1 בין Qingdao ונמל פרינס רופרט בקנדה.
יחד עם זאת, הקיצוץ בהיצע אינו מצליח עד כה לדחוף את תעריפי ההובלה כלפי מעלה אשר המשיכו השבוע לרדת, וזאת על פי מספר מדדים מובילים – מדד SCFI רשם ירידה של 3.4% והציע תעריף של 1,294 דולר למכולת 40 רגל בקטע בין שנגחאי והחוף המערבי, בעוד התעריפים בקטע שבין שנגחאי והחוף המזרחי רשמו ירידה של 2.2% ועמדו על 2,450 דולר למכולת 40 רגל.
סמנכ״ל השיווק של חברת Freightos, איתן בוכמן, ציין כי ״בעוד תעריפי ההובלה הימית הכלליים נמצאים בעלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הפער הולך ומצטמצם עם הירידה במחירי ההובלה השבוע, ובראשם ירידה של 7% בנתיבים הטרנס-פסיפיים״.