ארנסט פרנקל, מומחה לספנות, נפטר בגיל 95

פרנקל עבד במשך שמונה שנים כמכונאי ראשי בחברת צים בישראל, ולאחר מכן עבר לארה״ב והחל ללמוד הנדסה ימית ב-MIT. שימש כפרופסור בתחום ההנדסה הימית והיה חבר דירקטוריון בחברת NOL


14:24 ,06.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ארנסט פרנקל, פרופסור אמריטוס בתחום הנדסה ימית ומומחה לספנות היה חבר סגל במשך 36 שנים בפקולטה להנדסה מכנית של MIT והלך לעולמו ב-18 בנובמבר בגיל 95. פרנקל, שהיה גם פרופסור בתחום הניהול בבית ספר Sloan לניהול, נחשב למומחה מוביל בתחום הספנות, בניית ספינות, וניהול הנמל.

 

פרנקל נולד בגרמניה בשנת 1923 ושירות בצי הבריטי המלכותי במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא שירת בחיל הים הישראלי בשנת 1948. לאחר המלחמה הוא למד תואר ראשון בהנדסה ימית באוניברסיטת לונדון. הוא עבד במשך שמונה שנים כמכונאי ראשי בחברת צים בישראל, ולאחר מכן עבר לארה״ב והחל ללמוד הנדסה ימית ב-MIT.

 

הוא סיים את לימודי ב-MIT בשנת 1960 עם תואר שני בהנדסה ימית ובהנדסה מכנית ימית. ​ואת יחידת של הנדסה מכנית ימית. עם סיום לימודיו הצטרף לפקולטה ונשאר חבר סגל עד לפרישתו בשנת 1995.

 

לאורך הקריירה שלו, כתב פרנקל 21 ספרים ויותר מ -700 מאמרים אקדמיים. ספרו על תכנון נמלים Port Planning and Development נחשב עד היום לאחד מאבני הדרך בתחום זה וכקריאת חובה בקרב מומחים בתחום.

 

בנוסף לעבודתו ב-MIT שימש פרנקל כיועץ למספר ממשלות, ארגונים בינלאומיים וחברות ספנות. הוא היה חבר מועצת המנהלים של Neptune Orient Lines, אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם, וכן יועץ לרשות התעלות בפנמה. הוא שימש גם כיועץ לבנק העולמי בתחום הנמלים, הספנות והתעופה ועוד.

 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, אשר הכיר את פרנקל ציין כי ״פרנקל שירת כמכונאי ראשי על אניות של צים. הוא נפטר בשיבה טובה״.