בעוד שמרבית חברות הספנות הגדולות רק מחפשות לאחרונה דרכים להפחית את הקיבולת התפעולית שלו נדמה כי חברת HMM חריגה מאוד בנוף. חברת הספנות הדרום קוריאנית דווקא מקבלת לידיה בתקופה האחרונה אניות חדשות וגדולות במיוחד – בים הגדולות בעולם.
ובנוסף, על פי מחקר של אלפאליינר, חברת הספנות קיבלה לרשותה תשע אניות בנפח קיבולת כולל של קרוב ל-100 אלף TEU שחזר לרשותה לאחר שהוחכר משותפותיה לשעבר בברית 2M. נזכיר כי כחלק מהסכם שיתוף הפעולה חכרו מארסק ו-MSC את האניות בהן 3 אניות בנפח 13,100 TEU ושש בנפח 10,100 TEU על מנת שיופעלו בסחר בין אסיה ואירופה והטרנס-פסיפי תוך שהם מחכירים סלוטים בחזרה ליונדאי.
ההסכם הסתיים באפריל וחברת HMM כבר הצטרפה ל״הברית״ (THE Alliance) כחברה מלאה בחודש אפריל.
אלפאליינר ציינה כי ״לא רק שיונדאי נאלצה לפרוס מחדש את תשע האניות הללו במהלך הרבעון השני. היא גם קיבלה לרשותה את האניות הראשונות מבין הזמנה של 12 אניות ענק בנפח של 24,000 TEU. ארבע אניות חדשות נמסרו עד אמצע יוני והן פועלות בסחר בין אסיה וצפון אירופה – נתיב בו יונדאי יכולה למלא את האניות עם עזרתן של חברותיה לברית״.
כתוצאה מכך, מציינת אלפאליינר, קיבולת הצי התפעולי של HMM גדלה ב-42% מתחילת השנה ומעמידה את נפח הצי שלה על קרוב ל-552 אלף TEU – עובדה שמקדמת אותה למקום השמיני ברשימת החברות הספנות הגדולות בעולם.