איראן עשויה לשחרר בקרוב את צוות MSC Aries

בשיחה של שרי החוץ של איראן ופורטוגל נאמר כי איראן עשויה לשחרר בקרוב את 24 אנשי צוות האונייה MSC Aries, מסיבות הומניטריות. תאריך שחרורם טרם נקבע


14:56 ,27.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בשעות האחרונות מתגברות ההערכות שממשלת איראן תשחרר בקרוב את אנשי הצוות על סיפונה של אוניית המכולות MSC Aries. זאת בעקבות הודעתו של שר החוץ האיראני אמיר עבדולהיאן שדיווח על התפתחות זו לשר החוץ של פורטוגל פאולו ראנג'ל.

 

בשיחת טלפון שקיימו השניים אמר שר החוץ האיראני כי "הנושא ההומניטרי של שחרור צוות הספינה מעסיק אותנו", כך על פי כלי תקשורת איראניים.

 

יחד עם זאת, איראן טרם הודיעה על תאריך שחרורם.

 

לאחרונה שוחררה צוערת בעלת אזרחות הודית ומשרד החוץ של הודו ציין כי ישנם עדיין נושאים ״טכניים״ הקשורים בהחזרת 16 אנשי הצוות ההודיים הנותרים, מתוך 25 אנשי הצוות ששירותו על האניה.

 

נזכיר כי האניה MSC Aries נחטפה ב-13 באפריל ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות ישראל. עיקר המטען כלל פטרוכימיקלים, פולימרים מפלסטיק ומוצרי פלדה.

 

עם פרוץ המשבר קראו ארה״ב ובריטניה בקריאה לשחרר את האניה ואנשי הצוות מיידית. האירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים והשפעותיו על יציבות הסחר הימי.

 

MSC Aries היא אוניית מכולות המפליגה תחת דגל פורטוגל והיא בבעלות Zodiac Maritime שבסיסה בלונדון, המשתייכת לקבוצת Zodiac של המיליארדר הישראלי אייל עופר.