נשבר שיא חדש במחירי בניית אניות מכולה. בחודש שעבר דיווח אתר Splash כי חברת אוורגרין הטייוואנית חתמה על חוזה לבניית 11 אניות מכולה מדגם מגה-מקס בקיבולת של 24,000 TEU, כולן בהנעה דו-דלקית הכוללת גז טבעי נוזלי (LNG). ההזמנה חולקה בין מספנות בדרום קוריאה ובסין – כאשר Hanwha Ocean תבנה שש אניות ו-CSSC Guangzhou Shipyard International (GSI) את חמש הנותרות.
על פי דיווח של Hanwha Ocean לבורסה של דרום קוריאה, כל אחת מהאניות תעלה 267.3 מיליון דולר – מחיר שלדברי אנליסטים מחברת Alphaliner מהווה שיא עולמי חדש למחיר אניית מכולה. בחישוב לפי נפח אחסון, מדובר בעלות של 11,138 דולר לכל תא (TEU).
מחירי האניות החדשות זינקו בעשור הנוכחי, שנחשב לאחד הרווחיים בתולדות ענף הספנות. לשם השוואה, עסקת הבנייה הנוכחית של אוורגרין יקרה ביותר מ-100 מיליון דולר לאנייה לעומת מחיר של 164 מיליון דולר שאותו שילמה Hapag-Lloyd עבור סדרת אניות מגה-מקס מונעות גז שנבנו על ידי Hanwha בסוף 2020.