MSC ישראל תובעת את פריץ קומפניס ואבשלום נוריאל בגין אי תשלום חובות

לפי כתב התביעה במהלך שנת 2022 חברת MSC הובילה עבור פריץ קומפניס מטענים שונים בדרך הים בשווי כולל של 2.3 מיליון דולר אולם התשלום טרם הועבר למרות הבטחות חוזרות ונשנות. מחברת פריץ לוגיסטיקה ושילוח, בבעלות קבוצת שפיר נמסר: התביעה אינה נוגעת לנו כלל ועיקר


09:25 ,27.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה השבוע תביעה על ידי חברת MSC ונציגתה בישראל אם.אס.סי נגד פריץ קומפניס ואבשלום נוריאל בסך של 2.3 מיליון דולר (8.66 מיליון שקל). כתב התביעה מציין כנתבעים גם את עמנואל נוריאל והרצליה נוריאל – כבעלי השליטה בחברת פריץ קומפניס באמצעות חברות בת שונות. בכתב התביעה נפרשת הטענה כי חברת פריץ קומפניס ואבשלום נוריאל לא שילמו לחברת הספנות למרות שהחברה ביצעה עבורם הובלות ימיות, וזאת למרות הבטחות חוזרות ונשנות כי התשלום יועבר. לנתבעים – חברת פריץ קומפניס ואבשלום נוריאל – עומדת הזכות להגיש כתב הגנה תוך 60 יום.

 

לפי הנטען בתביעה, במהלך שנת 2022 חברת הספנות הימית הובילה עבור חברת פריץ קומפניס מטענים שונים בדרך הים. בגין ביצוע ההובלות ושירותים נלווים, חברת פריץ קומפניס הסכימה והתחייבה לשלם למוביל הימי 2.3 מיליון דולר. אולם התשלום לא הועבר וזאת למרות ביצוע ההובלות והבטחות חוזרות נשנות של חברת פריץ קומפניס לשלם את החוב.

 

על פי כתב התביעה, גובה החוב הגיע ל-5 מיליון דולרים ובעקבות פגישה בין ראשי MSC ישראל ומר אבשלום נוריאל בספטמבר 2022 הוסכם כי פריץ קומפניס תשלם מדי שבוע סכום של 250 אלף דולר עד לסיום תשלום החוב, וזאת תוך ערבות אישית של מר נוריאל. לאחר מכן פריץ קומפניס העבירה 8 תשלומים לחברת MSC בסך כולל של 2.315 מיליון דולר אך לאחר מכן הפסיקה להעביר תשלומים על מנת לפרוע את יתרת החוב שעמד על כ-2.3 מיליון דולר.

 

כתב התביעה מתייחס גם לעסקת המכירה של פריץ קומפניס לחברת שפיר וטוען כי הדבר ״העמיד בסכנה את היכולת של חברת פריץ קומפניס לשלם את החוב הנתבע״. עוד מציין כתב התביעה כי ״התובעות מאמינות כי אבשלום נתן את ההתחייבות/ הערבות האישית הנ״ל לגבי ההסכם, כהגדרתו לעיל, בין היתר, בשל החשש שלו מהשלכות כנ״ל על עסקת שפיר״.

 

על פי טענת התביעה, ״אבשלום נוריאל ערב לביצוע תשלום החוב הנתבע, והתחייב לדאוג לכך כי חברת פריץ קומפניס תשלמו, אך אף על פי שהחוב הנתבע לא שולם על ידי חברת פריץ קומפניס, החוב לא שולם על ידיו, למרות התראה שנשלחה לו״.

 

עוד מציין כתב התביעה כי בחודש מאי האחרון פנו התובעות במכתב בו דרשו את תשלום החוב מהנתבע אך ״מכתב זה לא נענה על ידי מי מהנתבעים״.

 

טרם התקבלה תגובה מחברת פריץ קומפניס ומאבשלום נוריאל.

 

מחברת פריץ לוגיסטיקה ושילוח בע״מ מבקשים להבהיר כי התביעה האמורה אינה נוגעת כלל ועיקר לפריץ לוגיסטיקה ושילוח בע"מ, אשר הינה חברה נפרדת תחת בעלות קבוצת שפיר.