חברת הספנות הגרמנית Hapag-Lloyd משיקה תוכנית רחבה לשדרוג צי האניות שלרשותה, וכצעד ראשון הותקן מדחף ייחודי, המיוצר על ידי MMG הגרמנית, על האניה Ningbo Express של Hapag-Lloyd בקיבולת 7,500 TEU.
בחברה ציינו שהתכנון הייחודי של המדחף נועד להפחית את צריכת הדלק ואת פליטת הפחמן הדו חמצני הנלווית לכך ב-10 עד 13 אחוזים, בהתאם לתנאי ההפלגה.
בסך הכל, בכוונת Hapag-Lloyd לצייד לפחות 86 אניות במדחפים החדשים והיעילים יותר. במקביל, ב- 36 אניות יושדרג החרטום, וכל האניות יצבעו בצבע ייחודי המונע עכירות על הגוף החיצוני מתחת לקו המים.
"אנו שואפים להגיע עד שנת 2045 לתקן Climate Neutral Certified ולהפחית פליטת הפחמן. כדי להגיע ליעד זה, הגדרנו לעצמנו את יעד הביניים של הפחתת עוצמת הפחמן הדו-חמצני של האניות שלנו ב-30 אחוז כבר עד 2030", אומר ד"ר מקסימיליאן רוטקופף, סמנכ״ל התפעול של Hapag- Lloyd AG. "כדי לעשות זאת, אנו משקיעים בספינות חדשות וחדשניות ובמקביל מתמקדים בהפיכת הצי הקיים שלנו לחדשני. תוכנית שדרוג הצי תגביר את יעילות האנרגיה של הצי כולו".
תכנית השדרוג של הצי צפויה לעלות מאות מיליוני דולרים.
כאמור, חברת Hapag-Lloyd מדורגת כחברת הספנות החמישית בגודלה בעולם עם כמעט 250 ספינות בפעילות, כולל 120 בבעלות. החברה צפויה בנוסף להצטייד ב- 12 אניות מכולה אולטרה-גדולות בקיבולות של 25,500 TEU, המונעות על-ידי LNG, שאמורות להגיע למסירה ב-2023 ו-2024 בהשקעה של יותר מ-2 מיליארד דולר.