יו"ר ה-FMC ((The Federal Maritime Commission, ריצ'רד א. לידינסקי ג'וניור אמר כי ברצונו לאמוד את ההשפעות הכלכליות של ההפלגה במהירות איטית של האוניות, בכדי להבטיח כי לא מדובר "כפייה מוגזמת", כדבריו, על שרשרת האספקה הבינלאומית.
לינדסקי מסר כי ה-FMC תקדיש חלק ניכר מהפגישה המתוכננת של הארגון ב-26 לינואר בכדי לבחון את ההשפעות הכלכליות של ההפלגה במהירות איטית בשנה החולפת.
המטרה בהפלגה במהירות איטית הינה לחסוך בדלק ומזער את זיהום האוויר. לדברי לינדסקי הדבר הביא לחיסכון ניכר בעלויות בתקופה של המיתון הכלכלי. עתה מבקש לינדסקי לבדוק את ההשפעות על שרשרת האספקה, היקפי הקיבולת, עלויות, כמויות צריכת הדלק ופליטות פחמן דו חמצני בשנה האחרונה.
עוד הודיע לינדסקי כי, ארגונים החברים ב-TSA (Transpacific Stabilization Agreement) מבקשים לבחון אפשרויות חדישות לשימוש בדלקים אלטרנטיביים וטכנולוגיות לצמצום זיהום האוויר. לדברי לינדסקי "למרות שמדובר בדרכים לצמצום זיהום האוויר בידי אוניות, יש לבדוק שלא מדובר בכפייה מוגזמת על האוניות עתה כשהביקוש להובלה ימית התאושש".