Drewry: ניהול קיבולת הגורם החשוב ביותר לשמירה על רווחיות השנה

לאור הצטרפות של 1.3 מיליון TEU לקיבולת הגלובלית, אנאליסטים ימיים טוענים שביטול הפלגות בלבד לא יספיק לאור הצפי לגידול מינימלי בדרישה


11:47 ,01.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות ביטלו השנה 230 הפלגות בין אסיה לצפון אירופה בכדי להגביר את יעילות האוניות. לדברי אנאליסטים ימיים של Drewry, יצטרכו החברות לבצע צעדים רדיקלים נוספים השנה בכדי להתמודד עם עודף הקיבולת הגלובלית ולהחזיר את מחירי ההובלה הימית לרמה רווחית.

 

על פי נתונים של Drewry, ב-2015 הופחתו כ-18% מהשירותים לכיוון מערב, עובדה שתרמה להסרה של 910 אלף TEU מהקיבולת הגלובלית.

 

עוד פורסם, כי בריתות הספנות Ocean Three ו-G6 היו המפעילות הגדולות ביותר של ביטול הפלגות בין אסיה לצפון אירופה, עם הסרה של 290 אלף ו-270 אלף TEU, בהתאמה. זאת בעוד ובריתות ה-2M ו-CKYHE הסירו בשנה שעברה 160 אלף ו-190 אלף TEU, בהתאמה.

 

הסרת הקיבולת איפשרה לחברות הספנות להגיע לגורם עומס של 87% באוניות בשנה שעברה, למרות שהמספר עדיין נמוך מגורם עומס של 93% שהושג ב-2014, מה שהביא אנאליסטים לציין כי חברות הספנות עשו עבודה "הגונה", לדבריהם, של התאמת הדרישה לקיבולת על בסיס חודשי.

 

למרות זאת, ב-Drewry טוענים, כי הרמות הנוכחיות של ניהול קיבולת על ידי חברות הספנות אינה מספקת בכדי למנוע את מחירי הספוט להמשיך ולצנוח לממדים היסטוריים במספר קווי סחר. כך, למשל, מחירי הספוט בקווי הסחר אסיה-צפון אירופה ירדו בשבוע שעבר ב-23% נוספים, לרמה של 257 דולר ל-TEU. מה שהוביל את חברות הספנות לקבוע את 1 במרץ כתאריך יעד להעלאת מחירים ואת ברית ה-G6 להסיר 11 הפלגות נוספות בכיוון מערב.

 

בנוסף טוענים ב-Drewry, כי עם צפי למינימום גידול בדרישה השנה, חברות הספנות יצטרכו להיות יצירתיות ביותר בכדי לאזן את 1.3 מיליון TEU שיצטרפו לקיבולת הגלובלית במהלך השנה, רובה במגה-אוניות האמורות להפליג בקווי הסחר מזרח-מערב.