חברת הספנות הדרום קוריאנית הונדאי הנמצאת בקשיים כלכליים מחפשת אחר דרכים לשרוד, ולדברי אנאליסטים של Drewry, מיזוג עם האנג'ין שיפינג עשוי להיות צעד ריאלי.
עם פרסום התוצאות הכלכליות של 2015, תרשום הונדאי חמש שנים רצופות של הפסדים, כשהפסדיה המצטברים בחטיבת המכולות בלבד בין 2008 לספטמבר 2015 עומדים על 352 מיליון דולר.
עד כה גייסה הונדאי 3 מיליארד דולר והיא מחפשת אחר דרכים להפחית הן את החוב שלה והן את ההוצאות התפעוליות. לפי Drewry, בעלי חוב דרשו מהחברה להפחית 20-30% מעלות החכרת האוניות על מנת לצמצם את החוב וכתנאי לעזרה עתידית.
בנוסף נמצאת הונדאי בבעיות נזילות חמורות. לחברה יש חוב בסך 382 מיליארד וון דרום קוריאני (334 מיליון דולר), שיגיע לפירעון ב-2016 וחוב בסך 606 מיליארד וון (530 מיליון דולר) שיגיע לפירעון ב-2017.
יצוין כי בשנה שעברה הורתה הממשלה בדרום קוריאה להפסיק מגעים בדבר מיזוג אפשרי בין הונדאי להאנג'ין, אולם ב-Drewry טוענים, כי מצב החוב של שתי החברות פשוט אינו מותיר בידיהן ברירה.
לטענת אנאליסטים, מיזוג בין החברות יביא אותן ממזדנבות בסוף רשימת 20 חברות הספנות הגדולות ביותר למקום החמישי, לאחר המיזוג של קוסקו וצ'אינה שיפינג, עם סך קיבולת של 8 מיליון TEU ונתח שוק של 5%.