אניית קוסקו פתחה את תעלת פנמה המחודשת לתנועה מסחרית

האנייה, שאף שינתה את שמה ל"תעלת פנמה" נשאה 9,400 TEU והיא באורך של 299.98 מטר וברוחב 48 מטר. כרמל: תמיד שמחים להשתתף בפרויקטים חדשניים


14:03 ,30.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי הגרלה שנערכה ברשות תעלת פנמה כבר לפני מספר חודשים נבחרה חברת קוסקו להיות זאת אשר תבחן את הכשירות של תעלת פנמה המחודשת. ביום ראשון השבוע, ה-26 ביוני, עברה אניית חברת קוסקו.

 

מחברת כרמל שירותי ספנות אשר תהיה חלק מרכזי בניהול הסוכנות המשותפת של צ'ינה שיפינג וקוסקו בישראל, נמסר כי היא גאה בהישג החדשני של אניית קוסקו, מאחלת לה בהצלחה במעבר בתעלה המורחבת ותמיד שמחה  להשתתף בפרויקטים חדשניים סביב העולם.

 

האנייה אשר נבחרה לצורך המעבר – ואף שינתה את שמה ל"תעלת פנמה" הינה אנייה בעלת כושר נשיאה של 9,400  TEU  והיא ברוחב 48 מטר ואורך של 299.98 מטר, כאשר אניות הניאו-פנמקס שיכולות לעבור כעת בתעלה תהיינה באורך 366 מטר וברוחב 49 מטר עם שוקע מקסימלי של 12.5 מטר.

 

הנהלת התעלה השקיעה כמעט מיליארד דולר בהרחבת התעלה ובחידושה, כשהמטרה היא הגדלת הקיבולת ב-20%. הנהלת התעלה מציינת מספר חידושים עיקריים, לרבות הרחבה ויישור של מעבר גיילארד על מנת להקטין הגבלות על תנועת אניות חוצה, העמקת נתיב השיט באגם גאטון על מנת להקטין הגבלות מהירות הנובעות ממזג האוויר ושיפור אספקת המים והגדלה של צי הגוררות בכ-20%.

 

כמו כן, נעשו עבודות העמקה של נתיבי הגישה הפאסיפיות והאטלנטיות לתעלה, שהתאפשרו הודות למספר כלי שיט חדשים כדוברת קידוח ואניית מחפר. עוד נעשו שיפורים במכונות התפעוליות של התעלה, לרבות צי גדול ומשופר של קטרי גרירה, החלפת יותר מ-16 קילומטר של פסי רכבת, וכן לוחות בקרה חדשים למכונות הסכרים. כמו כן נעשו שיפורים למערכות שליטה ובקרה על תנועת האניות בתעלה שמאפשרות פיקוח יעיל יותר.

 

תעלת פנמה החדשה תיפתח למאה אניות שכבר שריינו תאריך למעבר בתעלה. כידוע לכל, תעלת פנמה חוצה את מיצר פנמה שבאמריקה המרכזית, ומחברת בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט.