CSCL תיפרד מעסקי המכולות

לאור המיזוג הצפוי של הפעילות עם קוסקו, תפעיל האחרונה את חטיבת הספנות הקווית ואת ניהול הטרמינלים, בעוד CSCL תהיה אחראית על המכליות, הפעילות הכלכלית והחכרת אוניות


13:34 ,16.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

צ'אינה שיפינג בדרך לחסל את עסקי הספנות הקווית שלה, במידה והמיזוג המוצע עם קוסקו אכן יצא לפועל.

 

על פי תוכניות שפרסמו ראשי שתי החברות, CSCL תנהל את עסקי המכליות, הפעילות הכלכלית ואת החירת האוניות של החברה המאוחדת, בעוד קוסקו תתפעל את חטיבת הספנות הקווית ואת החברה לניהול טרמינלים. על פי המוצע, קוסקו תחכיר ותנהל את צי האוניות של CSCL, כמו גם את המכולות שלה.

 

חברת ניהול הטרמינלים קוסקו פאסיפיק תקנה ותנהל את הנכסים של CSCL, במטרה למזג את פעילות הספנות הקווית עם ניהול הנמלים.

 

צי האוניות המאוחד של החברה ימנה 288 אוניות, כולל 84 עם קיבולת של 8,000 TEU ויותר, עם סך קיבולת של 1.6 מיליון TEU. לפי אלפליינר, הצי המאוחד יעבור את קו ה-2 מיליון TEU לאחר קבלה את אוניות חדשות.

 

שתי החברות מאמינות, כי מיזוג ייתן להן כלים טובים יותר להתחרות מול שלוש החברות הגדולות בשוק – מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM, שעומדת בפני רכישה APL.

 

אולם, אנאליסטים של Drewry, סותרים מנהלים של שתי החברות, שטוענים שמיזוג יכול להביא לרווחיות ולשפר את עמדת החברות בשוק. "מיזוג של הפעילות לא יעשה כלום על מנת לשפר את הרווחיות בתעשייה, לאור המספר הגדול מדי של אוניות בשוק שנמצאות בידי פחות מדי ידיים", נאמר בהודעה.