סיטרמן בכנס המשתמשים: משרד התחבורה ינהל את המו"מ מול העובדים

מנכ"ל משרד התחבורה ציין במסגרת דבריו כי בכוונתו לעכב את הרפורמה בתעריפים עד אשר יבין כיצד הדבר יועיל למשק הישראלי. הוסיף: "הממשלה חייבת להחליט האם ללכת על מודל הלנד לורד ובאיזה אופן"


00:00 ,06.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה ציין במסגרת דבריו כי בכוונתו לעכב את הרפורמה בתעריפים עד אשר יבין כיצד הדבר יועיל למשק הישראלי. הוסיף: "הממשלה חייבת להחליט האם ללכת על מודל הלנד לורד ובאיזה אופן"
 
מנכ"ל משרד התחבורה השתתף היום בכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית שהתקיים בתל אביב ונשא דברים שלמעשה היוו מעין סיכום של שנת עשייה במשרד התחבורה.
 
סיטרמן ציין כי בשנה הקרובה בכוונתו לטפל בשורה של נושאים בהם רישום כלי שיט (מס תפוסה), מדדי השירות בנמלים, ביטוח סיכוני מלחמה, חלונות שירות והתעריפים. סיטרמן הפתיע את הנוכחים כאשר אמר קבל עם ועדה:
"אני עוצר את הרפורמה בתעריפים כי אני לא מבין את זה עד הסוף ואיך זה מועיל למשק הישראלי".
 
סיטרמן התייחס לפיילוט "לילה טוב" בנמל חיפה, פיילוט עבודת הלילה בנמל. לדבריו, הפיילוט הינו הצלחה והוא הוכיח את עצמו עם תוצאות מובהקות בשטח כאשר הדבר יבוא לידי ביטוי בתעריפים על פי עיקרון "קנס או פרס". סיטרמן ציין כי בכוונתו להעלות בפני ועדת התעריפים את נושא הוזלת התעריף לעבודת הלילה כפי שנעשה בחיפה בחודשים האחרונים, וכי הוא מקווה שהדבר יוביל להפעלת פיילוט דומה גם בנמל אשדוד.
 
סיטרמן אף התייחס לטענות המשתמשים בהובלה ימית כי לא נוצר שיפור משמעותי בשירות שהם מקבלים ואמר כי בכוונתו לבדוק את הדבר ולהפנות את הדבר לבדיקת אגף תכנון וכלכלה במשרד התחבורה.
 
סיטרמן התייחס לגבי הפעלת נמלי ישראל ואמר כי הממשלה חייבת להחליט האם ללכת על מודל הלנד לורד ובאיזה אופן. סיטרמן הוסיף כי הוא לא מאמין שגורם ישקיע באם לא יבין מהם כללי המשחק.
 
לדבריו, מעתה הוא יטפל במשא ומתן מול העובדים ולא משרד האוצר. "מהשיחות שלי עם עובדי הנמלים הבנתי שהם מוכנים לדון על הכל. אם זה לא עבר כך, זה יעבור בצורה אחרת. הכלכלה רצה ולא מחכה לנו. אני אגיד לעובדים הכל. אני רוצה להראות להם תרחישים מה יקרה חס וחלילה אם לא יהיו רציפים מופרטים ב-2017. כמה זה יעלה לאזרחים? כמה זה יעלה לעובדים עצמם? התהליך הכלכלי יכפה עלינו את המהלך, אם נישאר ככה עד 2020 זה לא טוב".
 
סיטרמן ציין כי הוא ביקש ממנהלי הנמלים להציג פרויקטים תשתיתיים שתוכננו לשנים 2010- 2011 שנקדם כבר כעת. "אני מציע שניתן רשת בטחון לכל פרוייקטים תשתית לשלוש השנים הבאות בכדי להזרים כסף למשק. כשנצא מהמשבר נהיה עם פרוייקטים תשתייתים נוספים והמשק יהיה מחוזק. אפשר לצאת מחוזקים מכל משבר".