סגיס: אני סמוך ובטוח כי הצדדים יעמדו בסעיפי ההסכם

השביתה באשדוד נמשכה 48 שעות והגיעה לסיומה אתמול בלילה בתום פגישה בה נכחו נציגי האוצר, הוועדים והנהלת הנמל. החל מהבוקר חזר הנמל לפעול כרגיל


00:00 ,14.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השביתה באשדוד נמשכה 48 שעות והגיעה לסיומה אתמול בלילה בתום פגישה בה נכחו נציגי האוצר, הוועדים והנהלת הנמל. החל מהבוקר חזר הנמל לפעול כרגיל
 
אתמול בשעות הלילה, הסתיים המשא ומתן הלילי, בהשתתפות שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, אייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, יוסי כהן, סגן הממונה על השכר, עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, על מנת להביא לפתרון המשבר בנמל אשדוד.
 
כזכור, עם פרוץ המשבר בנמל אשדוד הסמיך שר האוצר, אברהם הירשזון, את רשות החברות והממונה על השכר לקיים משא ומתן אינטנסיבי במטרה להגיע לפתרון המשבר תוך שמירה על הסוגיות המהותיות שהוצגו בפניו. לאחר קיום המשא ומתן, כאמור, הסתיימה אמש השביתה בנמל אשדוד לאחר שהצדדים הגיעו להבנות.
 
ממשרד האוצר נמסר כי בדיונים שהתנהלו אמש אושרה טיוטת ההסכם עם ועד תפעול וציוד מכני מיום 14.2.2007, על ידי רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר במשרד האוצר, לאחר שהוכנסו בטיוטת ההסכם שינויים בסוגיות מהותיות על פי דרישת משרד האוצר:
 
- נמחק הסעיף לפיו נדרשת הסכמת הוועד לכל הפעלה של גורמי חוץ בנמל.
 
- תוקן הסעיף העוסק בהגנה במקרה של בירור משמעתי באופן שהובהר, כי טענת הגנה של עובד, העומד לבירור משמעתי, כי פעל לפי הנחיות ועד העובדים, תחול רק במקרים של שיבושי עבודה ולא בכל עבירת משמעת.
 
- הצדדים התחייבו לכבד את כל ההסכמים שנחתמו עד היום וכן כי סעיף השקט התעשייתי בהסכם משנת 2005 יישמר.
 
- הצדדים התחייבו כי עם חתימת ההסכם מוצו כל תביעותיהם.
 
מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי החל מהבוקר פועל הנמל בתפוקה מלאה, מתוך מאמץ של העובדים להשלים במהירות את הפערים בשירות, במיוחד לקראת חג הפסח.
 
איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, בירכה על החלטת רשות החברות לאשר את טיוטת ההסכם. לדבריה, "יש להבין כי הבטחת השקט התעשייתי במסגרת הסכם, היא המפתח להמשך העשייה והצמיחה של הנמל ומקסום הרווחים לטובת הציבור, הלקוחות והעובדים כאחד. אני מאמינה כי הסכם זה הוא צעד מרכזי בדרך להתפתחות ולצמיחת החברה ולהמשך ביסוסו של נמל אשדוד כנמל תחרותי ויעיל".
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "אישור טיוטת ההסכם הוא הוכחה לכך שמדובר בהסכם הנשען על שיקולים עסקיים וכלכליים, שימשיך את מגמת שיפור השירות ללקוחותינו וההתייעלות בנמל. אני סמוך ובטוח כי כל אחד מהצדדים יעמוד בכל אחד מסעיפי ההסכם וכי יחד נוכל להמשיך לקדם תרבות ארגונית שקופה, פתוחה, הגונה ומצליחה".