נתניהו ופרץ סיכמו על דחייה של 30 יום במו"מ על השינוי המבני בנמלים

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, בחסות השופט אדלר, סיכמו הבוקר על דחייה של 30 יום בהמשך המו"מ על השינוי המבני בנמלים. 30 הימים נכנסו לתוקף החל מיום הפיגוע בנמל אשדוד


00:00 ,23.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר זומנו שר האוצר בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ לפגישה אצל נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר. הפגישה נועדה לנסות ולחדש את המשא ומתן על השינויים המבניים בנמלי הים.

בפגישתם הבוקר של שר האוצר יו"ר ההסתדרות, בחסות השופט אדלר, סוכם, לפי בקשת הצדדים, על דחייה של 30 יום בהמשך המו"מ על השינוי המבני בנמלים. 30 הימים נכנסו לתוקפם החל מיום הפיגוע בנמל אשדוד, דהיינו החל מה- 14 במרץ.

עוד הוחלט כי לאחר תום 30 הימים יכנסו הצדדים למו"מ שיימשך שבועיים, מתוך כוונה לגשר על הפערים מהנקודה בה הופסק המו"מ, במוצאי שבת שלפני הפיגוע. לאחר מכן יימסר דיווח לשופט אדלר בהתאם.

כזכור, עפ"י לוח הזמנים שנקבע ערב הפיגוע הרצחני, הצדדים אמורים היו להתייצב בערב יום שני, 14 במרץ, בביה"ד הארצי לעבודה, שם צפוי היה השופט אדלר להציג את פסיקתו, לאור העובדה שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות. בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בשעות הצהריים של אותו היום, בוטל הדיון בביה"ד הארצי. האוצר מצידו, עקב הפיגוע, נמנע מלהמשיך בתהליכי החקיקה.

במהלך 30 ימי הדחייה במו"מ לא צפויים שיבושים בעבודת הנמלים ואילו האוצר לא ימשיך בהליכי החקיקה.

סלע המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא סביב סוגיית הנכסים. בעוד האוצר מציע הקמת חברת נכסים שלבעלותה יועברו הנדל"ן והציוד הכבד של הנמלים, הרי שהוועדים מציעים שהנכסים יהיו בבעלותם של חברות הנמל שיוקמו.