נשיא נמל אנטוורפן מבקר בנמלי ישראל

ברון ליאו דלווייד, אורח חברת נמלי ישראל, מבקר היום בנמל חיפה. נמל אנטוורפן מדורג כנמל השני באירופה בהיקף שינוע המטענים עם כ-160 מיליון טון מטען בשנה


00:00 ,17.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ברון ליאו דלווייד, אורח חברת נמלי ישראל, מבקר היום בנמל חיפה. נמל אנטוורפן מדורג כנמל השני באירופה בהיקף שינוע המטענים עם כ-160 מיליון טון מטען בשנה
 
נשיא נמל אנטוורפן, ברון ליאו דלווייד, הגיע השבוע לביקור בישראל כאורח של חברת נמלי ישראל. דלווייד, המשמש בנוסף כמשנה לראש העיר אנטוורפן לתחום הנמלים והיהלומים, נפגש אמש עם מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, והוא מסייר היום בנמל חיפה ובפרויקט התשתית הכרמל שלב א' הנמצא בשלבי הקמה. דלווייד צפוי להיפגש גם עם ראש העיר חיפה, יונה יהב.
 
נמל אנטוורפן מדורג כנמל השני באירופה בהיקף שינוע המטענים, שהסתכם בשנה שעברה בכ-160 מיליון טון מטען, פי ארבעה מהיקף המטענים שמשנעים נמלי הים של ישראל. 
 
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר כי הביקור הוא חלק מפעילות חברת נמלי ישראל ליצירת שיתוף פעולה עם מערכת הנמלים הבינלאומית במטרה לקדם נושאים הקשורים לפיתוח מערכת נמלים מתקדמת, מערכת היחסים בין ה-Landlord, האחראי על ניהול הנכסים והפיתוח לבין המפעילים, פיתוח עורף נמל מודרני ועוד. זאת, בהתבסס על הניסיון הנצבר בנמלי אירופה הגדולים.
 
דלווייד אמר בפגישה כי בסחר הגלובלי יש יתרון למיקום הנמל בהיבט של קירבה למשתמשים-היצואנים והיבואנים ולקווי הספנות, אולם מרכיב לא פחות חשוב באטרקטיביות של הנמל וברמת התחרותיות שלו, הוא רמת השירות והתפוקות הגבוהות שהוא יכול להציע.
 
בנמל אנטוורפן מספר רב של מסופים למכולות, מטען כללי ומטענים אחרים המופעלים על ידי מפעילים שונים. מסופי המכולות מופעלים על ידי תאגידי הענק הבינלאומיים PSA מסינגפור ו- DPW מדובאי.