נשיא לשכת הספנות לשרי האוצר והתחבורה : יש להכריז על מצב חירום בנמלים

נחום גנצרסקי: " לשכת הספנות, מתוך הרגשת תסכול עד כדי ייאוש, ממליצה להכריז על מצב חירום בנמלים ולהפעיל את סעיף 160 לחוק העונשין על מנת ולאפשר עבודה שוטפת בנמלים "


00:00 ,22.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נחום גנצרסקי: " לשכת הספנות, מתוך הרגשת תסכול עד כדי ייאוש, ממליצה להכריז על מצב חירום בנמלים ולהפעיל את סעיף 160 לחוק העונשין על מנת ולאפשר עבודה שוטפת בנמלים "

נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, שיגר הבוקר מכתבים אל שרי האוצר והתחבורה בו קורא נשיא הלשכה להכריז על מצב חירום בנמלים על מנת לאפשר עבודה שוטפת בנמלים. "לשכת הספנות הישראלית דורשת מכם לשים סוף לסכסוכים בין הנהלת רשות הנמלים והעובדים", כתב.

גנצרסקי ציין כי בעלי האניות וסוכניהם לא מסוגלים לספוג את העלויות הגבוהות בגין המתנת האניות "לחסדי" הנמלים. לדבריו, בעלי האניות וסוכניהם לא נוקטים עמדה בסכסוכים אלו, הם אינם צד לעניין ואין להם את האינפורמציה הדרושה לנקיטת עמדה אחראית וברורה.

"חוסר המעש ותוצאות הסכסוך, העולות להם כסף רב, לא יותירו בררה בסופו של דבר, בידי בעלי האניות וסוכניהם, אלא לנקוט בעמדה, ולפעול בהתאם. המשק הישראלי ניזוק וינזק", כתב נשיא הלשכה.

"לשכת הספנות, מתוך הרגשת תסכול עד כדי ייאוש, ממליצה להכריז על מצב חירום בנמלים ולהפעיל את סעיף 160 לחוק העונשין על מנת ולאפשר עבודה שוטפת בנמלים", סיכם.


העתקים ממכתבו של גנצרסקי נשלחו אל דן תיכון - יו"ר רשות הנמלים ואל עמוס רון - מנכ"ל רשות הנמלים.
 
 
עובדי נמל חיפה חזרו לעבודה סדירה
 
מרשות הנמלים נמסר כי עובדי נמל חיפה חזרו לעבודה סדירה, אך לעומת זאת עובדי נמל אשדוד לא עובדים שעות נוספות. אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד, ציין כי קיים מחסור חמור בעובדים בנמל ועקב כך עובדי הנמל לא יוצאים לחופשות ובקושי יכולים לתפקד. חסן ציין כי עובדי הנמל ימשיכו בסירובם לעבוד שעות נוספות עד שרשות הנמלים והאוצר יקלטו עובדים נוספים ויפתרו את כל הבעיות הקימות בנמל ובכללן נושא הסכמי השכר ומתן הדרגות לעובדים ותיקים (מה שמכונה בפי עובדי הנמלים "דרגת צינור").