נשיא לשכת הספנות בפניה דחופה לרוה"מ: פעל לאישור תקציב הפיתוח השוטף של נמלי ישראל לשנת 2004

נחום גנצרסקי פנה במכתב לרוה"מ בו הוא מתריע על הנזקים הנגרמים לכלכלה כתוצאה מאי אישור תקציב הפיתוח לנמלים ל- 2004; עמוס רון בתגובה: כל פעולות הפיתוח שאושרו בעבר התבצעו השנה ללא עיכוב


00:00 ,15.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה במכתב לרוה"מ אריאל שרון, בו הוא מתריע בפניו על הנזקים הנגרמים לכלכלת ישראל כתוצאה מאי אישור תקציב הפיתוח לנמלים לשנת 2004 העומדת בפני סיומה; עמוס רון בתגובה: כל פעולות הפיתוח שאושרו בעבר התבצעו השנה ללא עיכוב

גנצרסקי אומר כי אי אישור התקציב מונע את הפיתוח השוטף של הנמלים, הכולל תוספת שטחי אחסון מסודרים, הוספת ציוד וכד', גורם, לדבריו, לחוסר יעילות משווע בעבודת הנמלים. "התוצאה של אי העשיה הרסנית, כיוון שהיא מעקרת את יכולת ההנהלה לנהל ואת אפשרות הלקוחות לקבל שרות יעיל" אומר נשיא לשכת הספנות.

גנצרסקי מוסיף כי חוק הספנות והנמלים החדש עומד להכנס לתוקפו בעוד מספר שבועות (17.2.2005) ועדיין אין ביכולתם של חברי לשכת הספנות הישראלית להודיע לחברות הזרות, כי המצב סביר ולא צפויות שביתות נוספות, וזאת על מנת להחזיר להן את האמון בנמלי ישראל.

"הפניה לראש הממשלה הנה אות מצוקה לאחר שאנו עומדים בסיומה של השנה והתקציב טרם אושר על ידי השרים הנוגעים בדבר", דברי גנצרסקי.


על פניית לשכת הספנות לרוה"מ הגיב מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון. לדבריו, כל פעולות הפיתוח שאושרו בעבר התבצעו השנה ללא עיכוב, והוכנה התשתית לביצוע מהיר של תקציב הפיתוח של 2004, שלצערו עדיין לא אושר בשל השינויים המבניים.