נשיא לשכת הספנות: אכזבה מהחזר הוצאות חלקי לחברות הספנות בגין השביתות

נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, אמר הבוקר כי רשות הנמלים, בתשובתה לפנית לשכת הספנות לפיצוי חברות הספנות על נזקיהן בשביתה, הודיעה שהרשות תוכל להחזיר לחברות ספנות, באופן חלקי, החזר על הוצאות ספציפיות


00:00 ,30.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות מאוכזבת מהחזר חלקי ספציפי מהוצאות השביתה;רשות הנמלים בתגובה: נושא ההחזרים מתואם עם משרדי האוצר והתחבורה
 
נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, אמר הבוקר כי רשות הנמלים, בתשובתה לפנית לשכת הספנות לפיצוי חברות הספנות על נזקיהן בשביתה, הודיעה שהרשות תוכל להחזיר לחברות ספנות, באופן חלקי, החזר על הוצאות ספציפיות.
 
האכזבה הרבה שמביע נשיא לשכת הספנות נוגעת לכך שלדבריו, למרות שהובטח פיצוי מלא לספנות, הרי שנוצר מצב של "איפה ואיפה" מאחר שלדבריו, המשתמשים בנמלים יפוצו באופן מלא על נזקיהם בשביתה, בניגוד לחברות הספנות. "עלול לקרות מצב שחברות הספנות תפקנה לקחים ולקראת השביתה הבאה, באם תבוא, תחייבנה את מלוא העלויות ללקוחות. והקהל ישלם יותר".
 
"בכך, הרשות", אמר גנצרסקי, "אינה ממלאת אחר ההבנות עם משרד האוצר ומשרד התחבורה ושאר הגופים המעורבים, שלפיהם ההוצאות העודפות שנגרמו בגין השביתות בנמלים יוחזרו באופן מלא ע"י הממשלה ורשות הנמלים".
 
כזכור, לפני שבועות ספורים החליטה מועצת הרשות לפצות יבואנים/ יצואנים המשתמשים בתובלה ימית וזאת בגין תשלומי יתר למובילים הימיים, עבור עלויות תום-מסע וכן Detention.
 
מרשות הנמלים נמסר בתגובה כי נושא ההחזרים מתואם עם משרדי האוצר והתחבורה והתקציב שהוקצב לנושא ישולם על פי הנחיותיהם ובהתאם להחלטת מועצת הרשות, כפי שפורסמה.