תעלת סואץ: תנועה שגרתית למרות תאונה

ביום ראשון השבוע אירעה תאונה שעירבה חמש אניות וגרמה לעיכובים בתנועת האניות בתעלה בכיוון דרום וצפון. ברשות תעלת סואץ הכחישו כי נגרם נזק רציני והיא משדרת עסקים כרגיל


10:57 ,19.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אוסאמה רביע, סגן יו״ר רשות תעלת סואץ, הודיע כי התנועה בתעלה מתנהלת כסדרה למרות שבתחילת השבוע אירעה בה תאונה חריגה שכללה חמש אניות. הודעתו של רביע מגיעה לאחר שמועות על קשיים ועיכובים בתנועה בתעלת סואץ.

 

רביע אמר בהצהרה לעיתונות ביום רביעי כי התאונה, אשר התרחשה ביום ראשון האחרון ועירבה חמש אניות בחלק הדרומי של תעלת היתה ׳אירוע חולף׳ שלא יגרום להפסדים לרשות התעלה. הבכיר מסר כי האניות המעורבות בתאונה נגררו לאזורי המתנה, והדגיש כי תעלת סואץ הוא נתיב בטוח לשיט. בכדי לשדר אווירת עסקים כרגיל, גילה רביע כי 50 אניות במשקל מטען כולל של 3.5 מיליון טונות חצו את תעלת סואץ ביום רביעי.

 

ההתנגשות אירעה בקטע הדרומית של התעלה, לדברי מקורות מצריים, כתוצאה מתקלת מנוע באניית המכולות Aeneasהמשייטת תחת דגל הונג קונג. האנייה נאלצה לעצור ושלוש האניות שהפליגו אחריה – אניות צובר לא הפסיקו להגיב בזמן והתנגשו באניית המכולה. על פי הדיווחים האניות נגררו לעגינה ממסלול חיצוני תעלה על ידי גוררות של רשות תעלת סואץ. יחד עם זאת, על פי דיווחים אנייה נוספת עלתה על שרטון במהלך מסעה דרומה בתעלה – אניית מטען כללי בשם Panamax Alexanderוכתוצאה מכך שתי אניות מטען כללי נוספות נאלצו לעצור את מסען בתעלה. עצירות אלו גרמו לעיכובים בתנועת האניות, וכעת מצפים כי רשות התעלה תפרסם לוחות זמנים חדשים ומעודכנים. 

 

במצרים לא דווח על היקף הנזקים לאניות המעורבות.