שר התחבורה נגד ההסתדרות והתאחדות התעשיינים. ולהיפך

בעקבות פגישתם של אבי ניסנקורן ושרגא ברוש כתב ישראל כץ בדף הפייסבוק שלו: "פוליטיקה ושחיתות עלולים לחבל ברפורמה בנמלים". ברוש: "פופוליזם מהדרגה הנמוכה ואלימות מילולית"


14:02 ,17.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה יוצא נגד ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, בטוענה ששני הגופים מנסים לטרפד את הרפורמה בנמלים.

 

אתמול (ג') נפגשו יו"ר ההתאחדות אבי ניסנקורן עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

 

בעקבות הפגישה כתב הבור (ד') השר כץ בדף הפייסבוק שלו: "פוליטיקה ושחיתות עלולים לחבל ברפורמה בנמלים. אתמול התכנסו יו״ר ההסתדרות ניסנקורן ויו״ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, וניסו, בתואנות שווא ובאיומי שביתות, לקרוא תיגר על הרפורמה בנמלים, שכבר יצאה לדרכה בהצלחה גדולה ועתידה להביא להוזלת יוקר המחייה ולמפנה בכלכלת ישראל; הראשון מתוך חולשה וכניעה לוועדי הנמלים והשני מתוך ניסיון להחזיר את הנמלים לימים חשוכים, של היעדר שקיפות ותחרות וניסיונות הפרטה מושחתים, שנוהלו מאחורי גבה של הממשלה ונועדו להעביר את השליטה בנמל אשדוד לידיו ולידי אלון חסן וחבריהם ללא תמורה ממשית למדינה.

 

"אני מודיע להם חד משמעית - זה לא יקרה. הרפורמה, אותה הוצאתי לדרך בגיבוי רה״מ נתניהו ושר האוצר לפיד, תימשך במלוא התנופה".

 

בתגובה התייחס ברוש לדברי כץ: "אין בדבריו של ישראל כץ ולא כלום, אלא פופוליזם מהדרגה הנמוכה ביותר. התחרות בנמלים היא שאיפת חיינו כלקוחות הנמלים, אולם שליפותיו מהשרוול (של כץ) לא רק שלא יביאו תחרות בנמלים, אלא יעבירו את הכוח המונופוליסטי לידיים פרטיות.

 

"נמל פרטי אינו מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי ליצירת תחרות. משרד התחבורה בורח מדיון ציבורי אמיתי בסוגיות המקצועיות, אשר על פניו מבהירות כי איננו הולכים בכיוונה של תחרות אמיתית בנמלים.

 

"נשמח לדון עם משרד התחבורה על הסוגיות המקצועיות, אולם כרגע הפייסבוק הוא מפלטו של השר וזוהי רמת הדיון אותה הוא מכתיב. עדיף היה לו ישראל כץ היה עונה לטענות המקצועיות כבדות המשקל במקום להיגרר לאלימות מילולית".

 

מההסתדרות לא נמסרה התייחסות לדברים.