קנדה: השביתות בנמלים נכנסות ליום ה-12

יצרנים ויצואנים קנדיים העריכו שהשביתה גורמת להפרעות סחר יומיות בהיקף של 500 מיליון דולר קנדי. כ-7,500 עובדי נמל פתחו בשביתה ב-1 ביולי והם דורשים העלאות שכר


12:32 ,12.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום ה-12 של השביתות בנמלים ברחבי החוף המערבי של קנדה, יש כעת סימנים ברורים לתורים של אניות מכולה. נתוני מעקב כלי שיט מראים ארבע אניות מכולה ממתינות מחוץ לנמל פרינס רופרט ותשע מול נמל ונקובר. נזכיר כי כ-7,500 עובדי נמל פתחו בשביתה ב-1 ביולי והם דורשים העלאות שכר.

 

השיחות בין עובדי רציף שובתים למעסיקיהם התחדשו לאחר ארבעה ימים מחוץ לשולחן המשא ומתן, כך עולה מהצהרה של איגוד המעסיקים הימיים של קולומביה הבריטית (BCMEA). ה-BCMEA ואיגוד ה-Longshore and Warehouse International Canada (ILWU Canada) נפגשו בתמיכת מתווכים פדרליים.

 

יצרנים ויצואנים קנדיים העריכו שהשביתה גורמת להפרעות סחר יומיות בהיקף של 500 מיליון דולר קנדי (376 מיליון דולר). איגוד המעסיקים הימיים של קולומביה הבריטית העמיד ביום שני את מספר המטענים שנפגעו ב-7.5 מיליארד דולר קנדי עד כה. לשכת המסחר הקנדית הזהירה שההשפעה עלולה לעורר אינפלציה.

 

במשבר מעורבים כעת ראש ממשלת אלברטה, דניאל סמית׳, שאמרה בהצהרה שהמחוז שלה תומך בהחזרה מיידית של הפרלמנט לשקול חקיקה לפתרון השביתה. שר העבודה של קנדה, שיימוס אורג׳ן, נתן אתמול למתווך פדרלי 24 שעות לשלוח לו תנאים מומלצים לסיום השביתה שנכנסת ליומה ה-12. או׳רגן כבר ניהל דיאלוג עם מקבילתו ג׳ולי סו בארה״ב, וביקש עצה כיצד היא ניהלה משא ומתן על פשרה במצב דומה בין איגודי עובדים ומעסיקים בחוף המערבי של ארה״ב בחודש שעבר.